Pagina 1 van 3

Restauratie Blik

Geplaatst: ma 25 aug, 2008 14:35
door Blik
Blik, mijn grachtengroene eend (AZ-A2) uit 1970, is hoognodig aan (kuch...) groot onderhoud toe. Om de vaart er een beetje in te houden zal ik op het volgende weblog de restauratie van Blik zo goed mogelijk bijhouden: http://blikopblokken.blogspot.com/
Updates zal ik ook hier even aankondigen!

:-D

Geplaatst: ma 25 aug, 2008 15:19
door Hanzelman
Mooie foto's zeg,laat wel een hoop blijken idd. Werk genoeg,dus succes met t blikwerk :wink:

Geplaatst: ma 25 aug, 2008 16:01
door Blik
Hanzelman schreef:Mooie foto's zeg,laat wel een hoop blijken idd. Werk genoeg,dus succes met t blikwerk :wink:
Dank je wel! :-D
Er is in ieder geval meer dan genoeg te doen inderdaad...

Geplaatst: di 26 aug, 2008 09:52
door Blik
Ik heb weer een update op http://blikopblokken.blogspot.com geplaatst: de koets hebben wij gisteravond van het chassis gelift. :-)

Geplaatst: di 26 aug, 2008 10:05
door siemen
goed werk!
zoals gewoonlijk weer veel laswerk!
succes in iedergeval!

Geplaatst: di 26 aug, 2008 11:42
door Rens
Ziet er uit alsof er nog genoeg te doen is idd! Succes er mee! En het klopt: een blog motiveerd om wat te doen aan de auto! ;)

Succes!

Geplaatst: di 26 aug, 2008 12:29
door Twécévé
Hoe herkenbaar! (zie mn weblog)

Geplaatst: di 26 aug, 2008 13:16
door Blik
Twécévé schreef:Hoe herkenbaar! (zie mn weblog)
(lacht) ja, dat is inderdaad heel herkenbaar. Leuk om te lezen en handig ook! :-D
Jij hebt er ongeveer een half jaar over gedaan?

Geplaatst: di 26 aug, 2008 16:22
door Jesper
Een heel half jaar...? Als we nou voorlopig niet naar meetings gaan en
elke avond en elke dag in het weekend sleutelen, dan zijn we best snel klaar...
:-)

Geplaatst: wo 27 aug, 2008 14:49
door Blik
Jesper schreef:Een heel half jaar...? Als we nou voorlopig niet naar meetings gaan en
elke avond en elke dag in het weekend sleutelen, dan zijn we best snel klaar...
:-)
Argh, we komen tijd tekort!

Geplaatst: do 28 aug, 2008 22:48
door Malle Babbe
Sterkte!
:wink:

Geplaatst: vr 29 aug, 2008 11:19
door siemen
1.5 maand

Geplaatst: vr 29 aug, 2008 11:45
door Twécévé
siemen schreef:1.5 maand
Ik heb er niks aan gedaan, Siemen heeft er - in moordtempo- alles aangedaan. Afbeelding

Geplaatst: ma 15 sep, 2008 13:04
door Blik
Gisteren zijn we weer aan de slag geweest met Blik en natuurlijk is het met de 'tegenslagen' nog niet gedaan... ;-)
Het chassis blijkt op zich nog hard maar er is - door een vorige eigenaar - al wel aan gelast. Bovendien blijken langs de rechterrand bovenop van voor tot achter bij het komborstelen wat kleine gaatjes te vallen. Jesper heeft gisteren de oude reservewielbodembak eruit geslepen en het achterpaneel blijkt ook volstrekt rot. Die moet dus ook vervangen worden (zelfs een reparatiedeel mag niet meer baten...).

De volgende stappen zijn dus in ieder geval:
- chassis schoonborstelen + lassen + behandelen
- achterpaneel, staartstuk(ken?), reservewielbodem lassen
- gaten in binnenschermen lassen
- voorruitframe... euh ja... ook lassen
- koets omkeren om te kijken naar de staat van de dorpels (die lijkt wonderwel nog goed!)
- gat in voetenbak lassen
- Als koets terug op het chassis > bodemplaten lassen
- ...

(zucht lachend)

Geplaatst: do 22 jan, 2009 10:41
door Blik
Het heeft even geduurd maar we zijn weer volop aan Blik bezig! :-D

Het chassis hebben wij afgelopen weekend helemaal kaal gemaakt, naar een zandstraler gebracht en gisteravond weer opgehaald. Wat een geweldig resultaat! Het scheelt zoveel tijd en energie nu we dat niet zelf verder hebben hoeven afsteken met een plamuurmes. Bovendien valt het met de gaten in het chassis alles mee: gisteren heeft Jesper de slijptol er al ingezet en we hopen hem dit weekend 'afgelast' te hebben. En oh ja, dan moet ook die ene bokkige traversebout aan de voorzijde nog worden uitgeboord... Die wil met geen mogelijkheid uit zijn vastgeroeste cilinder vallen.

De koets is nu ook helemaal kaal: er zit geen los onderdeel meer aan. De pedalenunit was gisteren, tezamen met de hoofdremcilinder, als laatste aan de beurt. Ook aan de koets kan nu gelast gaan worden. Op de planning staan in ieder geval het achterpaneel, bodemplaten, kofferbakboer, voorruitframe en de voetenbak.

Het weblog heb ik ook geupdate:
http://blikopblokken.blogspot.com/