Bij het demonteren van het blok vond ik een plasje olie in de ruimte achter de ontsteking.
Ik dacht dat dat normaal was om de gewichtjes gesmeerd te houden maar nu blijkt dat dat niet mag en dat de afdichting van het nokkenaslager lek is.
Aangezien daar geen keerring of ander olieblokkerend middel voor is vraag ik me af hoe ik dat goed afgedicht kan krijgen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
lekkende nokkenas
- André Post
- Heavy user
Er zit geen keerring op de nokkenas.
De afdichting gebeurt dmv een schroefdraad op de as die bij draaiende motor de olie terugvoert het carter in.
Een beetje lekkage daar is dus eigenlijk vrij normaal, is het veel, dan is meestal het vacuum systeem in de vulpijp de eerste verdachte.
De afdichting gebeurt dmv een schroefdraad op de as die bij draaiende motor de olie terugvoert het carter in.
Een beetje lekkage daar is dus eigenlijk vrij normaal, is het veel, dan is meestal het vacuum systeem in de vulpijp de eerste verdachte.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Mijn hele motorblok ligt nog uit elkaar.
Ik moet eerst ergens financiele middelen vandaan halen om e.e.a te kunnen vernieuwen.
Ik heb net wel zeer goedkope revisieblokken gezien, mits je lid bent van de betreffende club waarvan ik hier de naam niet mag noemen.
Met zo'n blok mag ik aannemen dat ik i.c.m. een nieuwe vulpijp ik van het probleem af ben.
Als het zover is zal ik het melden.
Ik moet eerst ergens financiele middelen vandaan halen om e.e.a te kunnen vernieuwen.
Ik heb net wel zeer goedkope revisieblokken gezien, mits je lid bent van de betreffende club waarvan ik hier de naam niet mag noemen.
Met zo'n blok mag ik aannemen dat ik i.c.m. een nieuwe vulpijp ik van het probleem af ben.
Als het zover is zal ik het melden.