start problemen, enig idee?

Alles over visa-conversies.
Gesloten
morbin
Beginner
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 11 apr, 2003 18:35
Locatie: Castricum

start problemen, enig idee?

Bericht door morbin » wo 24 dec, 2003 11:25

Sinds het wat kouder is vertoont mijn eend (met visa motor) steeds het zelfde patroon. Start in 1 keer gaat na 2 minuten slecht lopen of tijdens rijden inhouden, ploft eens flink en 2 minuten later is het weer over en rijdt dan goed.
Rookt ook flink (wit) en er komt veel water achtig vocht uit uitlaat.
Compressie is 10 en verbruikt geen olie. Wie oh wie :?:

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » wo 24 dec, 2003 11:31

bij alledag staat nu een document over storingen, en dan specifiek over startproblemen

Marcel

Gebruikersavatar
Job
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 142
Lid geworden op: za 27 dec, 2003 00:49
Locatie: Zutphen

Bericht door Job » di 20 jan, 2004 22:49

kleppen stellen?

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 20 jan, 2004 22:54

olie vulpijp chekken. olie bij je benzine bougies zwart, niet meer lekker lopen ploffen.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Slecht starten.

Bericht door Gerard2cv » wo 21 jan, 2004 12:02

Wat dacht je.om er eens een paar nieuwe bougiekabels op te zetten en dan wel zo.
dat ze overal ruim 1cm.vanaf liggen.Desnoods met Tireribs.

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 315
Lid geworden op: di 18 mar, 2003 21:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bullit » wo 21 jan, 2004 21:50

ik heb ook 's winters wel eens last van het witte rook mysterie (Nee, niet de witte condens die alle auot's vertonen na een koude start in de winter). Enkele gespecialieerde garagisten kennen het ook en het komt ook ter sprake op het Duitse forum. Niemand weet mij echter te overtuigen met een goed antwoord. Ik hou het op een carburatie probleem. Wat je ziet is immers onverbrande benzine en dat komt voort uit een te vochtig mengsel (condens in de lange inlaatpijpen). Waarom sommige eenden hier last van hebben en andere niet is mij een raadsel. Ik vind het dan ook een beetje onzinnig Morbin te vertellen dat ie z'n kleppen moet stellen of ontsteking nakijken. Ik vermoed dat ie dat wel heeft gedaan en weet uit eigen ervaring dat dat het probleem niet oplost.

B.

P.S. Als je de oplossing hebt hoor ik het HEEL graag!

Gebruikersavatar
Job
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 142
Lid geworden op: za 27 dec, 2003 00:49
Locatie: Zutphen

Bericht door Job » wo 21 jan, 2004 22:03

zou toch kunnen dat hij nog geen kleppen gesteld had of dat hij met bougiekabels rondreed die uit de oertijd kwamen :roll: :? :( :D

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Witte rook uit de uitlaat

Bericht door Gerard2cv » do 22 jan, 2004 10:05

Er is maar 1 ding dat witte rook veroorzaakt en dat is water.Een eend heeft geen water-
koeling,dus blijft er maar 1 ding over.Per liter benzine heeft een motor 15000ltr.lucht
nodig en hoeveel vocht denken jullie dat er in deze tijd in de lucht zit(luchtvochtigheids-
graad ±90% is nu normaal.Dus ondanks dat de eenejes luchtkoeling hebben,moet er
heel wat water door de uitlaat en spijtig,die is voor dat 600cc motortje wel wat lang om
boven de 100ºC. te komen.Dus in de uitlaat blijft gewoon water achter en vandaar die
witte rook.Oftewel geen zorgen,maar accepteren.

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » do 22 jan, 2004 17:32

het is inderdaad gekend dat er echt ne plas onder auto's ligt ik heb vanachter op mijn 2cv een horizontale keverpijp gemonteer en hier staat inderdaad wel eens een plas water in. er kunnen best wel een paar liters uit een uitlaat komen (uitlaatgassen)

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 315
Lid geworden op: di 18 mar, 2003 21:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bullit » do 22 jan, 2004 19:33

naast water veroorzaakt ook onverbrande benzine een witte rook. Deze rook blijft hangen en stinkt naar benzine. Deze onvolledige verbranding ontstaat wanneer het mengsel te vochtig is. Wellicht slaat de benzine neer op waterdeeltjes in de lucht? Bij mijn eend weet ik ook precies wanneer ik achterom moet kijken. Als ie kort na het starten begint te sputteren weet ik dat de verbranding niet goed verloopt en al snel hangt er witte rook in de straat. Als dit slechts vocht in de uitlaat was kan het toch niet ervoor zorgen dat de motor begint te sputteren, vaak op een cil begingt te lopen. En waarom hebben sommige eenden er last van en andere nooit?

Bullit

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 22 jan, 2004 19:51

Hallo Bullit.
zou het kunnen zijn dat jouw choke niet helemaal werkt zoals het zou moeten,als je motor wat sneller gaat draaien,hoort hij de chokeklep open te zuigen.

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 315
Lid geworden op: di 18 mar, 2003 21:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bullit » do 22 jan, 2004 20:22

Gerard Maas schreef:Hallo Bullit.
zou het kunnen zijn dat jouw choke niet helemaal werkt zoals het zou moeten,als je motor wat sneller gaat draaien,hoort hij de chokeklep open te zuigen.
Ik zal het eens controleren Gerard, maar m'n eend ligt nog een tijdje uit elkaar en ik ga hem niet tussentijds starten. Zodra ik het heb bekeken laat ik het weten.

Bullit

Frank Terpstra
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: do 8 mei, 2003 22:35
Locatie: Alkmaar

Bericht door Frank Terpstra » vr 23 jan, 2004 14:34

Gerard, kan je vertellen hoe dat probleem met de choke ontstaat en wat er aan te doen is?
Ik heb het zelfde probleem bij starten met koude motor, lopen op 1 cylinder enzo. Als ik mijn choke vol open zet bij warme motor dan maakt hij zijn naam ook waar, de motor slaat af wegens verstikking, mijn vorige eend had hier geen last van. Dit samen met wat je verteld dat de choke open moet worden getrokken bij hogere toeren doet mij vermoeden dat mijn choke niet helemaal oke is

Groeten Frank

Gesloten