Motor houdt in
Motor houdt in
Hallo allemaal, schijnbaar plotseling, heeft mijn eend haar trekkracht verloren. Start direct (als-ie warm is, 's morgens in de ijskou na een paar keer maar dat is normaal, niet?) rijdt plankgas zonder problemen, maar net als je bv. 40 in de 3 rijdt, of 60/70/80 in 4, merk je duidelijk dat hij trekt en terug valt, trekt en terug valt enz. Je hebt de hele tijd het idee dat hij ermee gaat ophouden. Ondanks recentelijk nieuwe bougies, bougiekabels kleppen stellen enz. Wie kan mij helpen, vertellen wat ik hier aan kan doen, waarnaar ik moet kijken? Bij voorbaat hartelijk dank, Pim
Had recent een dergelijk probleem.
Omdat het duidde op een brandstof probleem de stationairsproeier, benzinefilterje en acceleratiepompje van de carburateur geinspecteerd/schoongemaakt.
De brandstofpomp kon het niet zijn, bij plankgas leip ze immer slas een trein. .
Omdat het probleem aanhield garages en specialisten geraadpleegd zonder resultaat. Ruilcarburateur werd geadviseerd.
Niet gedaan. Het werd echter al snel erger, tot het moment dat als ik stationair toerental draaide en gas gaf, de motor in elkaar stortte en afsloeg.
Ik heb de carburateur toen maar helemaal gedemonteerd:
Het bleek dat de tweede trap van de carburateur tegelijk met de eerste werd geopend.
De oorzaak bleek een ingesleten veertje dat op het bedieningsmechanisnme van de gaspklep van de primaire trap is gemonteerd (asje primaire gasklep). Dit veertje trekt aan het hefboompje van de bediening van de tweede trap waardoor de klep van de tweede trap sluit bij het loslaten van het gas.
Doordatie was ingesleten was het veertje klem komen te zitten tussen asje en busje. Hierdoor werd, bij bediening van het gas, de tweede trap tegelijk met de eerste geopend. Aanvankelijk bleef de tweede trap ws. af en toe hangen, zoals dit mogelijk nu bij jouw het geval is.
Bij gebrek aan nieuw veertje heb ik het veertje omgedraaid en na wat buig en strek werk het zaakje gangbaar gemaakt. Rijd weer perfect.
Veertje vervangen is natuurlijk beter.
Probeer voordat je de hele bende gaat demonteren eerst of bij gas geven (met de hand aan de carburateur en motor uit) eerst de eerste trap en daarna de tweede trap soepel open gaan.
Probeer ook ff, met stilstaande motor, of het acceleratiepompje van je carburateur benzine in de carburateur spuit als je dit met de hand bediend.
Omdat het duidde op een brandstof probleem de stationairsproeier, benzinefilterje en acceleratiepompje van de carburateur geinspecteerd/schoongemaakt.
De brandstofpomp kon het niet zijn, bij plankgas leip ze immer slas een trein. .
Omdat het probleem aanhield garages en specialisten geraadpleegd zonder resultaat. Ruilcarburateur werd geadviseerd.
Niet gedaan. Het werd echter al snel erger, tot het moment dat als ik stationair toerental draaide en gas gaf, de motor in elkaar stortte en afsloeg.
Ik heb de carburateur toen maar helemaal gedemonteerd:
Het bleek dat de tweede trap van de carburateur tegelijk met de eerste werd geopend.
De oorzaak bleek een ingesleten veertje dat op het bedieningsmechanisnme van de gaspklep van de primaire trap is gemonteerd (asje primaire gasklep). Dit veertje trekt aan het hefboompje van de bediening van de tweede trap waardoor de klep van de tweede trap sluit bij het loslaten van het gas.
Doordatie was ingesleten was het veertje klem komen te zitten tussen asje en busje. Hierdoor werd, bij bediening van het gas, de tweede trap tegelijk met de eerste geopend. Aanvankelijk bleef de tweede trap ws. af en toe hangen, zoals dit mogelijk nu bij jouw het geval is.
Bij gebrek aan nieuw veertje heb ik het veertje omgedraaid en na wat buig en strek werk het zaakje gangbaar gemaakt. Rijd weer perfect.
Veertje vervangen is natuurlijk beter.
Probeer voordat je de hele bende gaat demonteren eerst of bij gas geven (met de hand aan de carburateur en motor uit) eerst de eerste trap en daarna de tweede trap soepel open gaan.
Probeer ook ff, met stilstaande motor, of het acceleratiepompje van je carburateur benzine in de carburateur spuit als je dit met de hand bediend.
Re: Motor houdt in
Goed afgestelde Eendjes starten in de vrieskou ook in 1 x. Zijn je contactpuntjes ook vervangen en goed gesteld? Lees ik namelijk niet in bovenstaand berichtje.
Overigen is 40 in z'n 3 en 60 in z'n 4 misschien wat te veel gevraagd voor een koude motor...
Overigen is 40 in z'n 3 en 60 in z'n 4 misschien wat te veel gevraagd voor een koude motor...
La vie est belle.