ANWB: ontsteking kapot!
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
ANWB: ontsteking kapot!
Afgelopen woensdag wilde ik in mijn eend starten toen er geen leven meer in zat. Aangezien die niet voor mijn deur stond heb ik de ANWB er bij gehaald, (je bent lid en dat zal ik dan gebruiken ook). De analyse van de anwb-man was dat de ontsteking kapot was. De bobine vonkte wel maar de ontsteking werkte niet.
Nu vroeg ik me af, zijn dit de contactpuntjes die vervangen moeten worden? Kan dit de condensator zijn? De contactpunten zijn in january nog vervangen en in juni nog gesteld. Of kan er meer aan de hand zijn?
Groet,
Rens
Nu vroeg ik me af, zijn dit de contactpuntjes die vervangen moeten worden? Kan dit de condensator zijn? De contactpunten zijn in january nog vervangen en in juni nog gesteld. Of kan er meer aan de hand zijn?
Groet,
Rens
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
Ja je moet alles systematisch langslopen. Contactpuntjes vervang ik altijd met de condensator. Dat kost bijna niets en je hebt toch het spul uitelkaar liggen. Bij een kapotte condensator branden ook zo je puntjes weer in. Dus dat is valse zuinigheid.
Maar als je puntjes ingebrand zijn kun je dat zo zien als je ze openmaakt.
Maar als je puntjes ingebrand zijn kun je dat zo zien als je ze openmaakt.
diverse Citroens, wat anders.
Re: ANWB: ontsteking kapot!
Rens,Rens schreef:Afgelopen woensdag wilde ik in mijn eend starten toen er geen leven meer in zat. Aangezien die niet voor mijn deur stond heb ik de ANWB er bij gehaald, (je bent lid en dat zal ik dan gebruiken ook). De analyse van de anwb-man was dat de ontsteking kapot was. De bobine vonkte wel maar de ontsteking werkte niet.
Nu vroeg ik me af, zijn dit de contactpuntjes die vervangen moeten worden? Kan dit de condensator zijn?
Had die ANWB er dat niet even kunnen controleren?

Kleine moeite toch

Of kon hij de diagnose stekker niet vinden

Greetz David
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
@David: Ja, zou je denken. Alleen deed die het niet ... Het was niet iemand die iets eenden had en wellicht een drukke dag had (lees: vrij chagrijnig). Ik kan nu ieg wel de eend naar mijn huis (of garage) laten slepen, dat scheelt dan weer een klein beetje...
Het vervelende is alleen dat ik normaal gesproken sleutel bij mijn ouders, dus het meeste gereedschap ligt daar ook. Nu moet puntjes vervangen nog wel lukken, maar voor het afstellen zal ik het een en ander moeten bedenken.
Eerst maar de eend eens naar huis krijgen..
Het vervelende is alleen dat ik normaal gesproken sleutel bij mijn ouders, dus het meeste gereedschap ligt daar ook. Nu moet puntjes vervangen nog wel lukken, maar voor het afstellen zal ik het een en ander moeten bedenken.
Eerst maar de eend eens naar huis krijgen..
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Is een electronische ontsteking makkelijk te monteren? Ik heb het gezien bij de eend van mijn zwager en het loopt zeker mooi. Zeker nu ik redelijk veel rijd.
Welke ontsteking is aan te raden? (eventueel per pb)
Groet,
Rens
Welke ontsteking is aan te raden? (eventueel per pb)
Groet,
Rens
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik heb de 123 ontsteking bij burtonCar besteld. Ik ben benieuwd qua inbouwen enzo en hoe die loopt!
Ik kan niet wachten! 

-
- Beginner