vlotter carburateur verwijderen
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
vlotter carburateur verwijderen
Ik krijg geen beweging in de pin door het scharnier van de vlotterbeugel (dubbeltraps 26/35).
Ik heb al voorzichtig geprobeerd hem eruit te tikken maar dit leidt slechts tot putjes in het uiteinde.
In de haynes staat niets anders dan "verwijder de pin" dus daar kom ik ook niet verder mee.
De reden dat hij eruit moet is omdat ik de pakking tussen de 2 helften wil vernieuwen.
Iemand met een goede tip?
Mag ik hier bijvoorbeeld wd40 gebruiken of is zoiets niet aan te raden.
Ik heb al voorzichtig geprobeerd hem eruit te tikken maar dit leidt slechts tot putjes in het uiteinde.
In de haynes staat niets anders dan "verwijder de pin" dus daar kom ik ook niet verder mee.
De reden dat hij eruit moet is omdat ik de pakking tussen de 2 helften wil vernieuwen.
Iemand met een goede tip?
Mag ik hier bijvoorbeeld wd40 gebruiken of is zoiets niet aan te raden.
Wil je de pakking vernieuwen, dan moet ie er inderdaad uit. Heb je al geprobeerd vanaf de andere kant te duwen/tikken?
Ik doe het altijd met een dun dreveltje/pendrijver, gekocht in zo een setje bij de gamma. Met een klein hamertje een tikje (voorzichting) en dan komt dat pennetje er zo uit. Duw je ook zo weer terug.
Ik doe het altijd met een dun dreveltje/pendrijver, gekocht in zo een setje bij de gamma. Met een klein hamertje een tikje (voorzichting) en dan komt dat pennetje er zo uit. Duw je ook zo weer terug.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Ik heb zo het vermoeden dat ie van plastic isbackfire schreef:wd40 mag je gewoon gebruiken, als het echt niet lukt dan kun je de carburateur een uurtje in oven leggen bij een graad of 80, mits de vlotter maar van koper is. Dan is het iets warmer en komt het pennetje losser te zitten.

Maar kan me haast niet voorstellen dat dat pennetje zo vast zit....
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987