Ik ben een 2cv6 blokje aan het opbouwen, welke in mijn Mehari restauratieproject moet komen. Het sleutelen op dit nivo is voor mij de 1e keer en omdat ik het goed wil doen neem ik daar de tijd voor. Inmiddels ben ik al vaak geholpen door mede 2cv.nl-formummers en dat vind ik top!
Omdat het opbouwen van de Mehari allemaal wat te traag gaat heb ik via de markt hier nog een 2e blok gekocht. Hij zou lopend zijn en loodvrije koppen hebben. Ideaal leek me, kon ik die inbouwen en dan het blok waarmee ik sleutel gebruiken ter lering voor mezelf en als reserve of voor een volgende project.
Alleen van dit recent gekochte blok zit het vliegwiel RAMVAST, geen beweging in te krijgen. Geprobeerd met de hand, linksom en rechtsom...niets. h Houdt dit "automatisch" in dat het hele ding niet goed is, en hoe kan k nagaan zonder hier ook een chirurgenwerkje van te maken of ik er wat mee kan. Wordt het nix ga ik eerst mijn huidige blokje opbouwen....
Vliegwiel draait nie...
- Erwin 110TD5
- Beginner
- Contacteer:
Haal de koppen er eens af, de zuigers zullen wel vastgelopen of geroest zijn. Je kunt dan proberen met kruipolie of ze nog los komen. Ik heb dit voorjaar een drijfstang moeten afzagen om een blok uitelkaar te krijgen. Hij bleek een vastloper te hebben door een dikke vettige laag onder in het blok die de oliezeef dicht slibte. Daarna nog enkele jaren in een franse tuin en je kunt je wel indenken hoe die er uit zag
Maar voor onderdelen was ie nog te gebruiken.
Maar voor onderdelen was ie nog te gebruiken.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer: