Eigen schuld?
-
- Gebruiker
Eigen schuld?
Vandaag probeerde ik mijn eendekindje te starten. Helaas, hij wilde niet.
Paar dagen geleden heb ik hem een klein stukje verplaatst en de choke open laten staan (kwam ik net achter).
Kan het zijn dat die niet start omdat de motor verzopen is? Mijn benzine meter was namelijk ook een ontzettend stuk lager dan dat ik hem achtergelaten had.
Hoe herken je een verzopen motor?
Mocht die dus niet starten omdat die verzopen is hoe kan ik dit oplossen?
Mocht het per ongeluk openlaten van de choke niks te maken hebben met niet starten dan hoor ik het ook graag, dan kan ik gaan kijken wat het wel zou kunnen zijn.
Paar dagen geleden heb ik hem een klein stukje verplaatst en de choke open laten staan (kwam ik net achter).
Kan het zijn dat die niet start omdat de motor verzopen is? Mijn benzine meter was namelijk ook een ontzettend stuk lager dan dat ik hem achtergelaten had.
Hoe herken je een verzopen motor?
Mocht die dus niet starten omdat die verzopen is hoe kan ik dit oplossen?
Mocht het per ongeluk openlaten van de choke niks te maken hebben met niet starten dan hoor ik het ook graag, dan kan ik gaan kijken wat het wel zou kunnen zijn.
- Jeroen-citroen
- Moderator
Het openlaten van de choke kan er niets mee te maken hebben
Wat het wel is durf ik je niet te zeggen want dat weet ik ook niet.
Kijk in ieder geval je leidingen na op een lek. Je kan niet zomaar benzine kwijtraken (volgens je meter)
Verzuipen gebeurt trouwens tijdens het starten en niet ervoor
Als de motor verzuipt krijg je teveel brandstof in de verbrandingskamer waardoor deze niet kan ontbranden.
Wat het wel is durf ik je niet te zeggen want dat weet ik ook niet.
Kijk in ieder geval je leidingen na op een lek. Je kan niet zomaar benzine kwijtraken (volgens je meter)
Verzuipen gebeurt trouwens tijdens het starten en niet ervoor

Als de motor verzuipt krijg je teveel brandstof in de verbrandingskamer waardoor deze niet kan ontbranden.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
-
- Gebruiker
Dan ga ik maar eens kijken wat het nog meer kan zijn. Een lege accu zorgt er natuurlijk ook voor dat het benzine metertje niet beweegt, startmotor geeft ook geen sjoege meer.
Aan de startkabels dus. Bedankt, weet in ieder geval dat ik em niet verzopen heb, dat scheelt weer, dan had ik me best wel lomp gevoeld namelijk
Aan de startkabels dus. Bedankt, weet in ieder geval dat ik em niet verzopen heb, dat scheelt weer, dan had ik me best wel lomp gevoeld namelijk
-
- Veelvuldig poster
je kan je eend ook aanslingeren, is ook veel "echter".
contact aan, versnelling uiteraard in z'n vrij en slingeren maar. bij mij start' ie met slechts 1 draai, terwijl als ik de startmotor gebruik het langer duurt. dit komt omdat tijdens het slingeren alleen het ontstekingscircuit energie verbruikt (en natuurlijk je oliedruklampje als je het contact aanzet
) .
contact aan, versnelling uiteraard in z'n vrij en slingeren maar. bij mij start' ie met slechts 1 draai, terwijl als ik de startmotor gebruik het langer duurt. dit komt omdat tijdens het slingeren alleen het ontstekingscircuit energie verbruikt (en natuurlijk je oliedruklampje als je het contact aanzet

2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Gebruiker
Heb de accu al doorgemeten en nagekeken, tip top in orde.
Aanslingeren is een optie, heb alleen geen slinger. Waar zou ik een slinger vandaan kunnen halen?
Heb ook begrepen dat de bobine een probleem kan zijn, wat zijn de syptomen als je bobine niet goed is..
In ht kort, als ik probeer te starten, helemaal niks.. heel licht geluidje, maar geen geluid van de startmotor.
Aanslingeren is een optie, heb alleen geen slinger. Waar zou ik een slinger vandaan kunnen halen?
Heb ook begrepen dat de bobine een probleem kan zijn, wat zijn de syptomen als je bobine niet goed is..
In ht kort, als ik probeer te starten, helemaal niks.. heel licht geluidje, maar geen geluid van de startmotor.
-
- Gebruiker
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Moderator
70,- met inleveren oude startmotor, of een paar euri en vieze handen als je slechts de koolborstels hoeft te vervangen.. Meteen iets vervangen als niet duidelijk is wat er aan mankeert is wat radicaal denk'k?Flying Duckman schreef:... even paar man op zoeken en aanduwen, doet hij het dan wel dan is het de startmotor.
Is zo vervangen 15 minuten werk, kost wel weer zo 100 euro voor een nieuwe startmotor
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Gebruiker
contactstekker zitten goed vast, dus denk zelf ook dat het de startmotor is. Probeer te starten en dan tikt er iets.. Denk dus dat het de startmotor is die niet helemaal lekker uitkomt zeg maar..
Ben dus nog op zoek naar een slinger (al een paar dagen). Weet iemand ergens een adres waar ik dat vandaan kan halen?
Wil dat sowieso eens een keer geprobeerd hebben (aanslingeren), wie kan me helpen aan een adresje of iets.
De startmotor kan ik er wel uitschroeven heb een werkplaats handboek enzovoorts, maar wil wel zeker weten dat dat het is.
Ben dus nog op zoek naar een slinger (al een paar dagen). Weet iemand ergens een adres waar ik dat vandaan kan halen?
Wil dat sowieso eens een keer geprobeerd hebben (aanslingeren), wie kan me helpen aan een adresje of iets.
De startmotor kan ik er wel uitschroeven heb een werkplaats handboek enzovoorts, maar wil wel zeker weten dat dat het is.
Laatst gewijzigd door LosPoppelos op za 11 okt, 2008 17:11, 2 keer totaal gewijzigd.