Pagina 1 van 3

Eigen schuld?

Geplaatst: di 30 sep, 2008 17:43
door LosPoppelos
Vandaag probeerde ik mijn eendekindje te starten. Helaas, hij wilde niet.

Paar dagen geleden heb ik hem een klein stukje verplaatst en de choke open laten staan (kwam ik net achter).

Kan het zijn dat die niet start omdat de motor verzopen is? Mijn benzine meter was namelijk ook een ontzettend stuk lager dan dat ik hem achtergelaten had.

Hoe herken je een verzopen motor?

Mocht die dus niet starten omdat die verzopen is hoe kan ik dit oplossen?

Mocht het per ongeluk openlaten van de choke niks te maken hebben met niet starten dan hoor ik het ook graag, dan kan ik gaan kijken wat het wel zou kunnen zijn.

Geplaatst: di 30 sep, 2008 17:52
door Jeroen-citroen
Het openlaten van de choke kan er niets mee te maken hebben
Wat het wel is durf ik je niet te zeggen want dat weet ik ook niet.
Kijk in ieder geval je leidingen na op een lek. Je kan niet zomaar benzine kwijtraken (volgens je meter)
Verzuipen gebeurt trouwens tijdens het starten en niet ervoor :wink:
Als de motor verzuipt krijg je teveel brandstof in de verbrandingskamer waardoor deze niet kan ontbranden.

Geplaatst: di 30 sep, 2008 18:28
door LosPoppelos
Dan ga ik maar eens kijken wat het nog meer kan zijn. Een lege accu zorgt er natuurlijk ook voor dat het benzine metertje niet beweegt, startmotor geeft ook geen sjoege meer.

Aan de startkabels dus. Bedankt, weet in ieder geval dat ik em niet verzopen heb, dat scheelt weer, dan had ik me best wel lomp gevoeld namelijk

Geplaatst: di 30 sep, 2008 21:07
door supercees
je kan je eend ook aanslingeren, is ook veel "echter".

contact aan, versnelling uiteraard in z'n vrij en slingeren maar. bij mij start' ie met slechts 1 draai, terwijl als ik de startmotor gebruik het langer duurt. dit komt omdat tijdens het slingeren alleen het ontstekingscircuit energie verbruikt (en natuurlijk je oliedruklampje als je het contact aanzet :wink: ) .

Geplaatst: di 30 sep, 2008 21:50
door LosPoppelos
Heb de accu al doorgemeten en nagekeken, tip top in orde.

Aanslingeren is een optie, heb alleen geen slinger. Waar zou ik een slinger vandaan kunnen halen?

Heb ook begrepen dat de bobine een probleem kan zijn, wat zijn de syptomen als je bobine niet goed is..

In ht kort, als ik probeer te starten, helemaal niks.. heel licht geluidje, maar geen geluid van de startmotor.

Geplaatst: di 30 sep, 2008 21:55
door marcopr
Slingeren is een soort poweryoga, als je niet in de juiste vibe zit gaat het niet lukken.
En de slinger = de andere kant van je wielmoer slingersleutel.

Geplaatst: di 30 sep, 2008 22:00
door LosPoppelos
Volgens mij heb ik alleen een kruis wielmoer sleutel van de halfords... Weet niet of dat gaat werken

Geplaatst: di 30 sep, 2008 22:12
door marcopr
Is perfect voor je wielmoeren en de krik, maar aanslingeren gaat niet lukken.
Een tweedehandsslinger is zo gevonden, ze slijten niet en gaan langer mee dan de wagen waar ze voor bedoeld zijn.

Geplaatst: di 30 sep, 2008 22:34
door AZL57
Kijk eens of niet een stekkertje van het startslot is afgevallen want doet ie ook niets meer.

Geplaatst: wo 1 okt, 2008 17:02
door Eendeke
Waar woon je los popelos, ik heb er namelijk nog twee liggen met twee kriks. deze gebruik ik niet, want zelf heb ik er ook nog één!
Hoor wel van je!

Geplaatst: wo 1 okt, 2008 21:33
door Willem2
LosPoppelos schreef: In ht kort, als ik probeer te starten, helemaal niks.. heel licht geluidje, maar geen geluid van de startmotor.
Is het niet een kapotte startmotor? Heb ik ook af en toe. Dan hoor je allen een tik en verder niets.
Probeer aanduwen...

Geplaatst: wo 1 okt, 2008 22:20
door Flying Duckman
Als je nog stroom op de accu hebt, maar hij wil niet starten dan is het dikke kans dat het de startmotor is, even paar man op zoeken en aanduwen, doet hij het dan wel dan is het de startmotor.
Is zo vervangen 15 minuten werk, kost wel weer zo 100 euro voor een nieuwe startmotor

Geplaatst: wo 1 okt, 2008 22:28
door TB
AZL57 schreef:Kijk eens of niet een stekkertje van het startslot is afgevallen want doet ie ook niets meer.
Zal inderdaad niet de eerste zijn...

Geplaatst: do 2 okt, 2008 10:45
door the Nosepicker
Flying Duckman schreef:... even paar man op zoeken en aanduwen, doet hij het dan wel dan is het de startmotor.
Is zo vervangen 15 minuten werk, kost wel weer zo 100 euro voor een nieuwe startmotor
70,- met inleveren oude startmotor, of een paar euri en vieze handen als je slechts de koolborstels hoeft te vervangen.. Meteen iets vervangen als niet duidelijk is wat er aan mankeert is wat radicaal denk'k?

Geplaatst: ma 6 okt, 2008 15:39
door LosPoppelos
contactstekker zitten goed vast, dus denk zelf ook dat het de startmotor is. Probeer te starten en dan tikt er iets.. Denk dus dat het de startmotor is die niet helemaal lekker uitkomt zeg maar..

Ben dus nog op zoek naar een slinger (al een paar dagen). Weet iemand ergens een adres waar ik dat vandaan kan halen?

Wil dat sowieso eens een keer geprobeerd hebben (aanslingeren), wie kan me helpen aan een adresje of iets.

De startmotor kan ik er wel uitschroeven heb een werkplaats handboek enzovoorts, maar wil wel zeker weten dat dat het is.