Pagina 1 van 2

startprobleem met warme motor

Geplaatst: vr 3 okt, 2008 18:41
door fredWilbert
Hoi,

ik heb een 2cv6 uit 1986
deze slaat niet aan als hij warm is
alles is vervangen bougie;s,kabels,contactpuntjes en ook kleppen gesteld.
koude start doet ie het meteen maar warm niet aan de praat te krijgen alleen slepen.
hij heeft wel een nacht op contact gestaan waardoor de bobine is gescheurd deze is inmiddels wel vervangen(gebruikte).
heb de auto nog niet zolang dus weet niet of ie het van te voren ook al deed.

Geplaatst: vr 3 okt, 2008 18:46
door supercees
starttip met warme motor:

contact aan, gaspedaal tot op de vloer intrappen en ingetrapt houden, niet pompen dus en dan starten. startmotor gewoon laten draaien en draaien, kan wel tot een minuut duren, maar dan slaat hij zeker aan.

is een regelmatig voorkomend probleem(pje) bij eendjes.

Geplaatst: vr 3 okt, 2008 22:28
door David
Kan toch ook een carburateurprobleempje zijn?

Greetz David

Geplaatst: za 4 okt, 2008 00:18
door Cilinderkop
Nooit een oude bobine gebruiken,dat is vragen om warmestartproblemen.
De meeste stroom trekt de startmoter weg ,vandaar dat hij wel start als je hem aansleept.

Geplaatst: za 4 okt, 2008 01:13
door Punky
Bij problemen met een warme start is bijna altijd de bobine de oorzaak. Vervang deze eens door een nieuwe.

Re: startprobleem met warme motor

Geplaatst: za 4 okt, 2008 09:48
door fredWilbert
Hoi,

ik heb een 2cv6 uit 1986
deze slaat niet aan als hij warm is
alles is vervangen bougie;s,kabels,contactpuntjes en ook kleppen gesteld.
koude start doet ie het meteen maar warm niet aan de praat te krijgen alleen slepen.
hij heeft wel een nacht op contact gestaan waardoor de bobine is gescheurd deze is inmiddels wel vervangen(gebruikte).
heb de auto nog niet zolang dus weet niet of ie het van te voren ook al deed

4-10-08 ga eerst een nieuwe bobine proberen

gr wilbert

Geplaatst: za 4 okt, 2008 11:21
door backfire
En vergeet vooral de tip van Supercees niet.

Geplaatst: za 4 okt, 2008 17:08
door plof
kijk ook eens of de benzine slangen niet poreus zijn.

Geplaatst: ma 6 okt, 2008 19:21
door wieltje1
heb je al een andere bobine geprobeerd, je zou een andere gaan halen?

Geplaatst: di 7 okt, 2008 22:27
door David
Fred Wilbert,

Je hebt nu vele suggesties gekregen voor je probleem.
Heb je het al gevonden? :?:

Laat ff wat horen, is leuk voor iedereen die meedenkt. :wink:

Greetz David

Geplaatst: do 23 okt, 2008 22:25
door burtonbouwer
Heb precies hetzelfde probleem en er ligt hier een kakelverse bobine klaar om in te bouwen, alleen even de tijd vinden nog. De bobine is nog van mijn donoreend (nu burton) en kan dus in theorie uit 1985 zijn. Website van BCC geeft ook aan de bobine te vervangen bij warmte startproblemen.

Ook heb ik gehoord dat met een 1-2-3 ontsteking de bobine sneller kapot gaat, wat daar van waar is weet ik niet.

Geplaatst: vr 24 okt, 2008 11:23
door Jheronimus
Bobine zou juist beter af zijn met een 123 omdat de spanning na 1 seconde wordt uitgeschakeld.
Bij (gesloten) puntjes het contact aan laten staan is juist erg slecht voor de bobine.

Geplaatst: vr 24 okt, 2008 18:29
door burtonbouwer
Ok, het was een gerucht, en dien zijn vaak nergens op gebaseerd; bedankt voor de correctie

Geplaatst: vr 24 okt, 2008 20:56
door TB
Nou ja gerucht.... je bobine moet wel gewoon goed in orde zijn icm een 123. Dat kan weleens problemen veroorzaken.

Geplaatst: za 25 okt, 2008 20:42
door reiziger
alles is een beetje waar van het bovenstaande. Met de klantvriendelijke heren van 123 in Waddinxveen gesproken en ze geven aan dat dat bobines ontworpen zijn voor de (meer) sinus puls van de puntjes dan de blokpuls van de 123. Dit is normaal geen probleem, ware het niet dat sommige series bobines in licentie in landen geproduceerd zijn waar de kwaliteit niet geheel conform meneer Citroen aangehouden is. Dus soms kan een nieuwe bobine het na een jaar ook minder gaan doen. En hele oude hebben natuurlijk al een belastend leven achter de rug en verdienen een pensioen ipv die strakke moderne pulsen....