startprobleem met warme motor

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
fredWilbert
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 1 okt, 2008 10:26

startprobleem met warme motor

Bericht door fredWilbert » vr 3 okt, 2008 18:41

Hoi,

ik heb een 2cv6 uit 1986
deze slaat niet aan als hij warm is
alles is vervangen bougie;s,kabels,contactpuntjes en ook kleppen gesteld.
koude start doet ie het meteen maar warm niet aan de praat te krijgen alleen slepen.
hij heeft wel een nacht op contact gestaan waardoor de bobine is gescheurd deze is inmiddels wel vervangen(gebruikte).
heb de auto nog niet zolang dus weet niet of ie het van te voren ook al deed.

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » vr 3 okt, 2008 18:46

starttip met warme motor:

contact aan, gaspedaal tot op de vloer intrappen en ingetrapt houden, niet pompen dus en dan starten. startmotor gewoon laten draaien en draaien, kan wel tot een minuut duren, maar dan slaat hij zeker aan.

is een regelmatig voorkomend probleem(pje) bij eendjes.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » vr 3 okt, 2008 22:28

Kan toch ook een carburateurprobleempje zijn?

Greetz David

Cilinderkop
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 12 sep, 2008 01:35
Locatie: Oudelande

Bericht door Cilinderkop » za 4 okt, 2008 00:18

Nooit een oude bobine gebruiken,dat is vragen om warmestartproblemen.
De meeste stroom trekt de startmoter weg ,vandaar dat hij wel start als je hem aansleept.
Houd het hoofd luchtgekoeld

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 4 okt, 2008 01:13

Bij problemen met een warme start is bijna altijd de bobine de oorzaak. Vervang deze eens door een nieuwe.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

fredWilbert
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 1 okt, 2008 10:26

Re: startprobleem met warme motor

Bericht door fredWilbert » za 4 okt, 2008 09:48

Hoi,

ik heb een 2cv6 uit 1986
deze slaat niet aan als hij warm is
alles is vervangen bougie;s,kabels,contactpuntjes en ook kleppen gesteld.
koude start doet ie het meteen maar warm niet aan de praat te krijgen alleen slepen.
hij heeft wel een nacht op contact gestaan waardoor de bobine is gescheurd deze is inmiddels wel vervangen(gebruikte).
heb de auto nog niet zolang dus weet niet of ie het van te voren ook al deed

4-10-08 ga eerst een nieuwe bobine proberen

gr wilbert

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 4 okt, 2008 11:21

En vergeet vooral de tip van Supercees niet.

plof
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 11 jun, 2007 10:31

Bericht door plof » za 4 okt, 2008 17:08

kijk ook eens of de benzine slangen niet poreus zijn.

wieltje1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 5 nov, 2006 19:23
Locatie: Houten

Bericht door wieltje1 » ma 6 okt, 2008 19:21

heb je al een andere bobine geprobeerd, je zou een andere gaan halen?
rode 2cv6 club,zwarte lomax variant 4

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 7 okt, 2008 22:27

Fred Wilbert,

Je hebt nu vele suggesties gekregen voor je probleem.
Heb je het al gevonden? :?:

Laat ff wat horen, is leuk voor iedereen die meedenkt. :wink:

Greetz David

burtonbouwer
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: do 7 apr, 2005 15:33
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door burtonbouwer » do 23 okt, 2008 22:25

Heb precies hetzelfde probleem en er ligt hier een kakelverse bobine klaar om in te bouwen, alleen even de tijd vinden nog. De bobine is nog van mijn donoreend (nu burton) en kan dus in theorie uit 1985 zijn. Website van BCC geeft ook aan de bobine te vervangen bij warmte startproblemen.

Ook heb ik gehoord dat met een 1-2-3 ontsteking de bobine sneller kapot gaat, wat daar van waar is weet ik niet.
AS BUILT & IN OPERATION
Burton 590 hit the roads since 29 juni 2006
http://www.burtonbouw.nl

Jheronimus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Jheronimus » vr 24 okt, 2008 11:23

Bobine zou juist beter af zijn met een 123 omdat de spanning na 1 seconde wordt uitgeschakeld.
Bij (gesloten) puntjes het contact aan laten staan is juist erg slecht voor de bobine.

burtonbouwer
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: do 7 apr, 2005 15:33
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door burtonbouwer » vr 24 okt, 2008 18:29

Ok, het was een gerucht, en dien zijn vaak nergens op gebaseerd; bedankt voor de correctie
AS BUILT & IN OPERATION
Burton 590 hit the roads since 29 juni 2006
http://www.burtonbouw.nl

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » vr 24 okt, 2008 20:56

Nou ja gerucht.... je bobine moet wel gewoon goed in orde zijn icm een 123. Dat kan weleens problemen veroorzaken.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
reiziger
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 7 nov, 2007 22:45
Locatie: Zoetermeer

Bericht door reiziger » za 25 okt, 2008 20:42

alles is een beetje waar van het bovenstaande. Met de klantvriendelijke heren van 123 in Waddinxveen gesproken en ze geven aan dat dat bobines ontworpen zijn voor de (meer) sinus puls van de puntjes dan de blokpuls van de 123. Dit is normaal geen probleem, ware het niet dat sommige series bobines in licentie in landen geproduceerd zijn waar de kwaliteit niet geheel conform meneer Citroen aangehouden is. Dus soms kan een nieuwe bobine het na een jaar ook minder gaan doen. En hele oude hebben natuurlijk al een belastend leven achter de rug en verdienen een pensioen ipv die strakke moderne pulsen....

Plaats reactie