startprobleem met warme motor
-
- Beginner
startprobleem met warme motor
Hoi,
ik heb een 2cv6 uit 1986
deze slaat niet aan als hij warm is
alles is vervangen bougie;s,kabels,contactpuntjes en ook kleppen gesteld.
koude start doet ie het meteen maar warm niet aan de praat te krijgen alleen slepen.
hij heeft wel een nacht op contact gestaan waardoor de bobine is gescheurd deze is inmiddels wel vervangen(gebruikte).
heb de auto nog niet zolang dus weet niet of ie het van te voren ook al deed.
ik heb een 2cv6 uit 1986
koude start doet ie het meteen maar warm niet aan de praat te krijgen alleen slepen.
hij heeft wel een nacht op contact gestaan waardoor de bobine is gescheurd deze is inmiddels wel vervangen(gebruikte).
heb de auto nog niet zolang dus weet niet of ie het van te voren ook al deed.
-
- Veelvuldig poster
starttip met warme motor:
contact aan, gaspedaal tot op de vloer intrappen en ingetrapt houden, niet pompen dus en dan starten. startmotor gewoon laten draaien en draaien, kan wel tot een minuut duren, maar dan slaat hij zeker aan.
is een regelmatig voorkomend probleem(pje) bij eendjes.
contact aan, gaspedaal tot op de vloer intrappen en ingetrapt houden, niet pompen dus en dan starten. startmotor gewoon laten draaien en draaien, kan wel tot een minuut duren, maar dan slaat hij zeker aan.
is een regelmatig voorkomend probleem(pje) bij eendjes.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Gebruiker
-
- Beginner
Re: startprobleem met warme motor
Hoi,
ik heb een 2cv6 uit 1986
heb de auto nog niet zolang dus weet niet of ie het van te voren ook al deed
4-10-08 ga eerst een nieuwe bobine proberen
gr wilbert
ik heb een 2cv6 uit 1986
heb de auto nog niet zolang dus weet niet of ie het van te voren ook al deed
4-10-08 ga eerst een nieuwe bobine proberen
gr wilbert
-
- Beginner
- Contacteer:
Heb precies hetzelfde probleem en er ligt hier een kakelverse bobine klaar om in te bouwen, alleen even de tijd vinden nog. De bobine is nog van mijn donoreend (nu burton) en kan dus in theorie uit 1985 zijn. Website van BCC geeft ook aan de bobine te vervangen bij warmte startproblemen.
Ook heb ik gehoord dat met een 1-2-3 ontsteking de bobine sneller kapot gaat, wat daar van waar is weet ik niet.
Ook heb ik gehoord dat met een 1-2-3 ontsteking de bobine sneller kapot gaat, wat daar van waar is weet ik niet.
-
- Regelmatige poster
-
- Beginner
- Contacteer:
alles is een beetje waar van het bovenstaande. Met de klantvriendelijke heren van 123 in Waddinxveen gesproken en ze geven aan dat dat bobines ontworpen zijn voor de (meer) sinus puls van de puntjes dan de blokpuls van de 123. Dit is normaal geen probleem, ware het niet dat sommige series bobines in licentie in landen geproduceerd zijn waar de kwaliteit niet geheel conform meneer Citroen aangehouden is. Dus soms kan een nieuwe bobine het na een jaar ook minder gaan doen. En hele oude hebben natuurlijk al een belastend leven achter de rug en verdienen een pensioen ipv die strakke moderne pulsen....