remleiding wil er niet uit

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Plaats reactie
Charl
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 16 jul, 2007 08:34
Locatie: heemstede
Contacteer:

remleiding wil er niet uit

Bericht door Charl » vr 3 okt, 2008 23:55

En waar krijg ik de leiding niet uit verwijderd? uit de voorste twee schijfremklauwen.
De versnellingsbak moet eruit en het demonteren van de fragile koperen(?) leidingen zou volgens de haynes een kwestie moeten zijn van inserts losdraaien uit de klauwen en de leidingen eruit trekken.

Losdraaien geen probleem maar de leidingen blijven muurvast zitten.
Ik durf er niet te hard aan te trekken want ze zijn volgens mij zo kapot.

Een andere vraag is wat ik kan gebruiken om de uiteinden dicht te stoppen.

Graag weer jullie hulp

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » za 4 okt, 2008 00:23

wat gedaan heb, is de wartel zover omhoog draaien tot dat je niet meer verder kan. Dan een kleine steeksleutel onder onder de wartel. Het is dan een kwestie van drukken op de steeksleutel en de leiding komt omhoog.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » za 4 okt, 2008 00:29

goed heen en weer wrikken, niet al te bang zijn
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

DUKW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 225
Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
Locatie: oostvoorne
Contacteer:

Bericht door DUKW » za 4 okt, 2008 09:03

inderdaat gewoon heen en weer halen en hard trekken. kan eigelijk weinig kapot gaan. die rubbertjes kunnen erg vast komen te zitten.

gr dukw

Cilinderkop
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 12 sep, 2008 01:35
Locatie: Oudelande

Bericht door Cilinderkop » zo 5 okt, 2008 01:21

Als je de remklauwen en de remleiding los maakt van je bak ,kun je de bak er uit halen.
Wel even een steun maken om remmen aan op te hangen.
Houd het hoofd luchtgekoeld

Jheronimus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Jheronimus » zo 5 okt, 2008 09:09

Klauwen hoeven er echt niet af hoor :lol:

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » zo 5 okt, 2008 09:35

1 Bout van de remklauw losdraaien, de andere een klein beetje, dan de klauw een beetje draaien en op de losse bout een moer en deze vast vast draaien om te voorkomen dat de klauw uit elkaar valt.
Dit bij beide remklauwen doen en vervolgens met een bandje of touwtje aan de ruitewisses ophangen, dus wel de motorkap eraf.
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Charl
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 16 jul, 2007 08:34
Locatie: heemstede
Contacteer:

Bericht door Charl » zo 5 okt, 2008 22:47

Met een beetje harder trekken was het i.d.d een piece of cake.

En alles moet eruit, niet alleen de bak. grote schoonmaak.

Een tegenvaller is de allerlaatste moer van één van de aandrijfassen.
Met een slip of the ratel, en nog een slip had geen (dop)sleutel meer vat op de moer.
Met een moordenaar is ie vervolgens prachtig glimmend rond geworden, maar nog geen mm van zijn plek.

Dat vraagt dus om een alternatieve methode uit de creatieve trucendoos.

Is er een goochelaar aanwezig op het forum?

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » zo 5 okt, 2008 22:54

kop weer hoekig slijpen met een slijptol of dremel of zo.... en anders: als het goed is steekt te bout aan de achterkant door.... dan de kop er helemaal afslijpen, kan de as eraf en kun je de bout er met een griptang uitdraaien.....

nee, kan je niet aan een nieuwe bout helpen :P
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5122
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 5 okt, 2008 23:03

of een moer op de afgesleten kop lassen en nog eens proberen. De hitte van het lassen wil de vastzittende bout nog wel eens los maken.
diverse Citroens, wat anders.

Charl
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 16 jul, 2007 08:34
Locatie: heemstede
Contacteer:

Bericht door Charl » zo 5 okt, 2008 23:29

Aan slijpen heb ik zelf ook gedacht alleen zit het in de hoek tussen as en flens, Het lijkt me moeilijk om erbij te komen zonder het asrubber of flens mee te nemen.

Het is een moer op schroefdraad, ik kan er dus een andere moer opdraaien en vastlassen aan de andere. Ik kan alleen niet lassen en heb geen apparatuur.

Ik ga morgen beginnen met een slijppoging.
Anders wordt het slepen naar een garagebedrijf in de buurt.

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » zo 5 okt, 2008 23:43

Je kunt proberen met een klein boortje 2 gaten in de rand van de moer te boren, en vervolgens de moer open te splijten met een bijtel. Pas wel op dat de schroefdraad niet beschadigd!
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

Charl
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 16 jul, 2007 08:34
Locatie: heemstede
Contacteer:

Bericht door Charl » zo 5 okt, 2008 23:58

Ik denk dat dat voor mij het best te doen is.
Morgenmiddag ga ik aan de slag dus tot die tijd zijn alle tips welkom.

(alvast) bedankt!

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5122
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 6 okt, 2008 20:18

een goede spantang erop klikken helpt ook soms, misschien even opwarmen met een brander van te voren. Let wel op met de rubber manchet.
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie