Pagina 1 van 1

remleiding wil er niet uit

Geplaatst: vr 3 okt, 2008 23:55
door Charl
En waar krijg ik de leiding niet uit verwijderd? uit de voorste twee schijfremklauwen.
De versnellingsbak moet eruit en het demonteren van de fragile koperen(?) leidingen zou volgens de haynes een kwestie moeten zijn van inserts losdraaien uit de klauwen en de leidingen eruit trekken.

Losdraaien geen probleem maar de leidingen blijven muurvast zitten.
Ik durf er niet te hard aan te trekken want ze zijn volgens mij zo kapot.

Een andere vraag is wat ik kan gebruiken om de uiteinden dicht te stoppen.

Graag weer jullie hulp

Geplaatst: za 4 okt, 2008 00:23
door Tom Duckpower
wat gedaan heb, is de wartel zover omhoog draaien tot dat je niet meer verder kan. Dan een kleine steeksleutel onder onder de wartel. Het is dan een kwestie van drukken op de steeksleutel en de leiding komt omhoog.

Geplaatst: za 4 okt, 2008 00:29
door siemen
goed heen en weer wrikken, niet al te bang zijn

Geplaatst: za 4 okt, 2008 09:03
door DUKW
inderdaat gewoon heen en weer halen en hard trekken. kan eigelijk weinig kapot gaan. die rubbertjes kunnen erg vast komen te zitten.

gr dukw

Geplaatst: zo 5 okt, 2008 01:21
door Cilinderkop
Als je de remklauwen en de remleiding los maakt van je bak ,kun je de bak er uit halen.
Wel even een steun maken om remmen aan op te hangen.

Geplaatst: zo 5 okt, 2008 09:09
door Jheronimus
Klauwen hoeven er echt niet af hoor :lol:

Geplaatst: zo 5 okt, 2008 09:35
door Bertje Beige
1 Bout van de remklauw losdraaien, de andere een klein beetje, dan de klauw een beetje draaien en op de losse bout een moer en deze vast vast draaien om te voorkomen dat de klauw uit elkaar valt.
Dit bij beide remklauwen doen en vervolgens met een bandje of touwtje aan de ruitewisses ophangen, dus wel de motorkap eraf.

Geplaatst: zo 5 okt, 2008 22:47
door Charl
Met een beetje harder trekken was het i.d.d een piece of cake.

En alles moet eruit, niet alleen de bak. grote schoonmaak.

Een tegenvaller is de allerlaatste moer van één van de aandrijfassen.
Met een slip of the ratel, en nog een slip had geen (dop)sleutel meer vat op de moer.
Met een moordenaar is ie vervolgens prachtig glimmend rond geworden, maar nog geen mm van zijn plek.

Dat vraagt dus om een alternatieve methode uit de creatieve trucendoos.

Is er een goochelaar aanwezig op het forum?

Geplaatst: zo 5 okt, 2008 22:54
door Niels
kop weer hoekig slijpen met een slijptol of dremel of zo.... en anders: als het goed is steekt te bout aan de achterkant door.... dan de kop er helemaal afslijpen, kan de as eraf en kun je de bout er met een griptang uitdraaien.....

nee, kan je niet aan een nieuwe bout helpen :P

Geplaatst: zo 5 okt, 2008 23:03
door AZL57
of een moer op de afgesleten kop lassen en nog eens proberen. De hitte van het lassen wil de vastzittende bout nog wel eens los maken.

Geplaatst: zo 5 okt, 2008 23:29
door Charl
Aan slijpen heb ik zelf ook gedacht alleen zit het in de hoek tussen as en flens, Het lijkt me moeilijk om erbij te komen zonder het asrubber of flens mee te nemen.

Het is een moer op schroefdraad, ik kan er dus een andere moer opdraaien en vastlassen aan de andere. Ik kan alleen niet lassen en heb geen apparatuur.

Ik ga morgen beginnen met een slijppoging.
Anders wordt het slepen naar een garagebedrijf in de buurt.

Geplaatst: zo 5 okt, 2008 23:43
door AK350
Je kunt proberen met een klein boortje 2 gaten in de rand van de moer te boren, en vervolgens de moer open te splijten met een bijtel. Pas wel op dat de schroefdraad niet beschadigd!

Geplaatst: zo 5 okt, 2008 23:58
door Charl
Ik denk dat dat voor mij het best te doen is.
Morgenmiddag ga ik aan de slag dus tot die tijd zijn alle tips welkom.

(alvast) bedankt!

Geplaatst: ma 6 okt, 2008 20:18
door AZL57
een goede spantang erop klikken helpt ook soms, misschien even opwarmen met een brander van te voren. Let wel op met de rubber manchet.