Ventilator vast=los! Nu verder 123 inbouwen!

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 629
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Ventilator vast=los! Nu verder 123 inbouwen!

Bericht door Rens » ma 13 okt, 2008 16:05

nu dopsleutel 14 of pijpsleutel 14 en je haalt de bout uit je ventilator. (eruit halen scheelt beschadigingen bij de volgende stap)
Nu steek je de dikke kant van de pijp (of eigenlijk dus pijpsleutel 15) in de ventilator. drukt hem naar beneden en slaat met de hamer bovenop de pijp.
dan druk je de pijpsleutel naar boven en hamert aan de onderkant van de pijp (pas op voor je ogen)
dan de pijp naar links duwen en rechts slaan, ach je begrijpt het principe. Zolang je de pijp maar duwt in de richting waar je naartoe slaat.
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

MUURVAST!! Via bovenstaande methode lukt het dus niet...De ventilator geeft geen enkele KRIMP! Iemand nog tips?? Misschien een grotere pijp? Een zwaardere hamer?? Alles beweegt, behalve de ventilator! :evil:

Alvast bedankt!

Rens
Laatst gewijzigd door Rens op ma 20 okt, 2008 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 13 okt, 2008 16:06

harder meppen met vuisthamer en oude fusee pen!!! moet loskomen daarna

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 13 okt, 2008 16:41

En als ie loskomt, bij het monteren even een drupje olie aan de krukas doen.. Komt ie de volgende keer beter los..
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 13 okt, 2008 16:55

Inderdaad. Even laten schrikken door dr een lange stang op te zetten en er een flinke tik op te geven. Dan komt ie heus wel los.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
reiziger
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 7 nov, 2007 22:45
Locatie: Zoetermeer

Bericht door reiziger » ma 13 okt, 2008 19:00

Of doe het vanaf de achterkant. Dus achter de ventilator met een metalen stang oid schuin tikken op het metaal van de ventilator zodat hij van de tapse as af komt.
Het dillemma: heel vaak zacht slaan levert niets op. links en rechts een heel harde ram kan je motor-as beschadigen (moet je wel erg hard slaan hoor). succes!

landloper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:41
Locatie: het Westen

Bericht door landloper » ma 13 okt, 2008 20:01

Blijven meppen. In alle mogelijke richtingen redelijk stevige tikken uitdelen. Een massieve staaf in het gat gaat beter dan met een pijpsleutel.
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02

yoek
Beginner
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 6 feb, 2008 22:50
Locatie: Oisterwijk

Bericht door yoek » ma 13 okt, 2008 21:52

Een stang erin, naar beneden en een flinke mep erop, dan naar boven, links recht etc. Flink rossen dus!
Citroen Mehari 1977
Citroen 2cv special 1976
Citroen C1 Ambiance 2010

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » ma 13 okt, 2008 22:04

En overleeft de krukas dat geweld ?
Afblijven.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 13 okt, 2008 22:14

Jawel dat overleeft ie wel. Je zal eerder je ventilator slopen dan je krukas.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » ma 13 okt, 2008 22:34

wou net zeggen wel een beetje gedacht meppen .
see you when you see me

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 629
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » di 14 okt, 2008 20:28

8) Thnx voor de tips! Alleen heb ik hier niet de werkplaats die ik normaal gesproken heb, .. dus ik moet maar eens achter een zwaardere hamer aan en een metalen, solide buis-achtig-iets!

Keep U posted! 8)

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5242
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 14 okt, 2008 20:35

Pak een buis die goed past in de fan.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 14 okt, 2008 22:53

En is ie al los? :? :? :? :? :?

greetz david

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » di 14 okt, 2008 23:00

Waar kan je dan het beste je vliegwiel mee vastzetten? Ik ben ook bezig om mijn fan los te krijgen omdat er bladen kapot zijn. Zijn daar nog handige tips voor?
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » wo 15 okt, 2008 07:33

Is helemaal niet nodig om het vliegwiel vast te zetten.De sleutel in het gat
en een hand aan de ventilator en met een klap los slaan

Plaats reactie