Afstellen 3-vingerkoppeling

Plaats reactie
CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Afstellen 3-vingerkoppeling

Bericht door CitRoel » vr 17 okt, 2008 11:16

Ik heb laatst een ander vliegwiel opgehaald en omdat dit een dik exemplaar is moest er ook een andere koppeling op en die zat er gelukkig bij! Maar er is één probleempje mee, er is aan geschroeft... de vingers zitten alle 3 op een andere hoogte. Weet iemand misschien op welke hoogte deze vingers moeten zitten? Hoe het moet lijkt eenvoudig, maar is dit ook zo?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 30 okt, 2008 09:27

Om de 3-vinger koppeling af te stellen heb je speciaal gereedschap nodig
waar je de drukgroep in kan schroeven,Dan wordt hij dus op een spanning
gezet en dan moet je de schroefjes die geborgd zitten en afslijpen en met een revisiesetje nieuwe vingers en stelboutjes en moertjes en dan op een
bepaalde hoogte stellen,Maar het lijk me veel wijzer om een ruilsetje te
kopen met een nieuwe plaat,anders werkt het nog niet goed

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5244
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 30 okt, 2008 16:08

Kun je hem ook niet op het vliegwiel monteren en dan afstellen. Of staat er teveel druk op de veren om dan te kunnen stellen?
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 30 okt, 2008 16:23

Nee,want de ruimte daar is voor de drukgroep en de plaat,en het stuk
gereedschap werkt zonder de plaat en of die dezelfde hoogte zouden geven
weet ik niet.Want toen we eenmaal ruil konden kopen was revisie niet meer interessant.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5244
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 30 okt, 2008 22:32

Ik zie hier in een handboek van Citroen wat je bedoeld, het was een soort houder waar je de drukgroep opschroefde en dan kon je de vingers afregelen. En die heb je niet als particulier, hoewel je hem misschien wel van een oud vliegwiel kon maken. Maar of dat inderdaad de moeite loont voor die ene keer dat je zoiets moet regelen?
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 31 okt, 2008 07:18

En dan weet je nog niet of alle drukveren de goede spanning hebben,wat
je bij een ruilset wel heb

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » wo 26 nov, 2008 12:01

Bedankt voor de reacties, het risico om iets kapot te maken was me toch wat te groot. Ik heb een nieuwe drukgroep gekocht.

Als iemand intersse heeft in de oude om te prutsen ofzo mag ie 'm zo hebben.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Plaats reactie