Afstellen 3-vingerkoppeling
Afstellen 3-vingerkoppeling
Ik heb laatst een ander vliegwiel opgehaald en omdat dit een dik exemplaar is moest er ook een andere koppeling op en die zat er gelukkig bij! Maar er is één probleempje mee, er is aan geschroeft... de vingers zitten alle 3 op een andere hoogte. Weet iemand misschien op welke hoogte deze vingers moeten zitten? Hoe het moet lijkt eenvoudig, maar is dit ook zo?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Om de 3-vinger koppeling af te stellen heb je speciaal gereedschap nodig
waar je de drukgroep in kan schroeven,Dan wordt hij dus op een spanning
gezet en dan moet je de schroefjes die geborgd zitten en afslijpen en met een revisiesetje nieuwe vingers en stelboutjes en moertjes en dan op een
bepaalde hoogte stellen,Maar het lijk me veel wijzer om een ruilsetje te
kopen met een nieuwe plaat,anders werkt het nog niet goed
waar je de drukgroep in kan schroeven,Dan wordt hij dus op een spanning
gezet en dan moet je de schroefjes die geborgd zitten en afslijpen en met een revisiesetje nieuwe vingers en stelboutjes en moertjes en dan op een
bepaalde hoogte stellen,Maar het lijk me veel wijzer om een ruilsetje te
kopen met een nieuwe plaat,anders werkt het nog niet goed
Ik zie hier in een handboek van Citroen wat je bedoeld, het was een soort houder waar je de drukgroep opschroefde en dan kon je de vingers afregelen. En die heb je niet als particulier, hoewel je hem misschien wel van een oud vliegwiel kon maken. Maar of dat inderdaad de moeite loont voor die ene keer dat je zoiets moet regelen?
diverse Citroens, wat anders.