centrifugaal koppelig
-
- Beginner
- Berichten: 16
- Lid geworden op: zo 19 okt, 2008 13:27
- Locatie: krimpen aan de lek
centrifugaal koppelig
ik heb een azam uit 66 en moet iets met mijn versnellingsbak reviseren met daarbij ook de centrivugaal ,ik ben redelijk technich maar heb dit noch nooit gedaan/gezien.kan wel aan onderdelen komen.word dit een groot probleem of gewoon aan beginnen ???
dotje 2cv azam 1966
Dag Hans,
Dit is geen probleem. De ring met meenemerschoenen zit met een paar boutjes op het voorste vliegwiel. Het tweede vliegwiel zit met een zogenaamde H-moer (een moer met een daarop staande borgring) op de prise-as geschroefd. Wel even opletten ik dacht dat ie linkse draad had en de prise-as ondeersteunen bij de werkzaamheden. Anders druk je de blikken oliekeering kapot en nog erger een scheve prise-as. Het lagertje in dit tweede vliegwiel is een standaard maat dus dat kun je het beste halen bij een kogellagerwinkel, dan is ie een heel stuk goedkoper dan bij Citroen ( ik heb er destijds 12 gulden voor betaald ). Voor de rest weinig bijzonders.
Succes ermee.
Dit is geen probleem. De ring met meenemerschoenen zit met een paar boutjes op het voorste vliegwiel. Het tweede vliegwiel zit met een zogenaamde H-moer (een moer met een daarop staande borgring) op de prise-as geschroefd. Wel even opletten ik dacht dat ie linkse draad had en de prise-as ondeersteunen bij de werkzaamheden. Anders druk je de blikken oliekeering kapot en nog erger een scheve prise-as. Het lagertje in dit tweede vliegwiel is een standaard maat dus dat kun je het beste halen bij een kogellagerwinkel, dan is ie een heel stuk goedkoper dan bij Citroen ( ik heb er destijds 12 gulden voor betaald ). Voor de rest weinig bijzonders.
Succes ermee.
diverse Citroens, wat anders.