Tip voor Motip-gebruikers
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Tip voor Motip-gebruikers
Vandaag bij de autolakhandel wat spuitbussen wezen halen een een gesprek over de prutsbussen van Motip gehad. Van de verkoper kreeg ik de volgende handige tip die ik met jullie wilde delen.
In de handel is leverbaar Motip en Duplicolor. Duplicolor is inmiddels ook overgenomen door Motip, maar blijft behouden als aparte lijn. Volgens de verkoper, moet je de Motip lijn zijn als hobby-lijn en de Duplicolor als proffesionele lijn. De Duplicolorbussen hebben meer druk en spuiten zodoende ook beter.
Een ander gegeven waarom Motip soms zo slecht spuit is dat de bussen die op kleur zijn vaak een hele tijd in de winkel kunnen liggen, voor ze verkocht worden. Standaard RAL kleuren zoals o.a. zwart hebben hier geen hinder van, omdat die voldoende verkocht worden.
Wanneer je een oude bus hebt liggen, moet je deze voor het spuiten opwarmen in heet water (zo heet mogelijk). Hierdoor wordt de lak dunner en krijg je extra druk. Op deze manier zou je de bus geheel leeg kunnen spuiten en komt het er niet uitgespuugd.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het klinkt logisch dat het zou moeten werken.
In de handel is leverbaar Motip en Duplicolor. Duplicolor is inmiddels ook overgenomen door Motip, maar blijft behouden als aparte lijn. Volgens de verkoper, moet je de Motip lijn zijn als hobby-lijn en de Duplicolor als proffesionele lijn. De Duplicolorbussen hebben meer druk en spuiten zodoende ook beter.
Een ander gegeven waarom Motip soms zo slecht spuit is dat de bussen die op kleur zijn vaak een hele tijd in de winkel kunnen liggen, voor ze verkocht worden. Standaard RAL kleuren zoals o.a. zwart hebben hier geen hinder van, omdat die voldoende verkocht worden.
Wanneer je een oude bus hebt liggen, moet je deze voor het spuiten opwarmen in heet water (zo heet mogelijk). Hierdoor wordt de lak dunner en krijg je extra druk. Op deze manier zou je de bus geheel leeg kunnen spuiten en komt het er niet uitgespuugd.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het klinkt logisch dat het zou moeten werken.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
dacht dat die tip met het water wel bekend was? Hier zette ik de spuitbussen, welke dan ook, altijd ff naast de kachel of op de radiator.
Wel uitkijken natuurlijk, duh, maar warme bussen spuiten echt beter dan koude. In de zomer gewoon ff vast een uurtje buiten in de zon zetten werkt ook prima.
Of gewoon alles zwart spuiten, scheelt mij ook weer dan, hahahaha
Wel uitkijken natuurlijk, duh, maar warme bussen spuiten echt beter dan koude. In de zomer gewoon ff vast een uurtje buiten in de zon zetten werkt ook prima.
Of gewoon alles zwart spuiten, scheelt mij ook weer dan, hahahaha
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- De Forumbelg
Hecht Duplicolor dan ook beter dan Motip? Ik vind Motip altijd heel fragile. Ik heb het rekje van mijn fiets van '36 met Motip gespoten, maar durf hem nooit met dat rekje tegen de muur te zetten omdat ik eigenlijk zeker ben dat er dan geen lak meer ophangt.
Ik had over 't laatst ook een discussie met de automaterialenzaak over Motip. Die kerels begrepen helemaal niet waarover ik het had en konden over Motip niks slechts zeggen...
Yannick
Ik had over 't laatst ook een discussie met de automaterialenzaak over Motip. Die kerels begrepen helemaal niet waarover ik het had en konden over Motip niks slechts zeggen...
Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Duplicolor heb ik ook goede ervaringen mee. Blijft goed zitten (moet gespoten spullen natuurlijk niet over de grond gaan slepen ).
Mijn stabilisatorstang heb ik met een duplicolor-bus gespoten en bij monteren van de stang af en toe ergens langs geschuurd, maar bij mijn weten heeft dat geen krassen opgeleverd.
Mijn stabilisatorstang heb ik met een duplicolor-bus gespoten en bij monteren van de stang af en toe ergens langs geschuurd, maar bij mijn weten heeft dat geen krassen opgeleverd.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
had van de week op het werk ook een busje verf .
deze is ook niet slecht maar dik stuff man .
tot ik de bus begon te bekijken ,vond het al een komisch dopje hebben .
zijn ze achteraan in het bedrijf lijnen op de grond aan het spuiten .
en jep daar was deze bus van .
vandaar het dikke spul , maar zou je daar wat dingen mee kunnen spuiten ?
had geprobeerd men tools te merken , maar de verf bleef plakken .
en afgaan op je handen .
het is toch wel slijtvaster spul als je het op de grond kan zetten en met van alles over kan gaan .
denk wel dat hier in de kleuren wel beperkt zijn ?
maar voor onderdelen zou dit toch normaal gezien goed spul kunnen zijn???
deze is ook niet slecht maar dik stuff man .
tot ik de bus begon te bekijken ,vond het al een komisch dopje hebben .
zijn ze achteraan in het bedrijf lijnen op de grond aan het spuiten .
en jep daar was deze bus van .
vandaar het dikke spul , maar zou je daar wat dingen mee kunnen spuiten ?
had geprobeerd men tools te merken , maar de verf bleef plakken .
en afgaan op je handen .
het is toch wel slijtvaster spul als je het op de grond kan zetten en met van alles over kan gaan .
denk wel dat hier in de kleuren wel beperkt zijn ?
maar voor onderdelen zou dit toch normaal gezien goed spul kunnen zijn???
see you when you see me
-
- Contacteer:
-
- Contacteer: