Toen heb ik even de hulp van de buurman ingeschakeld. Hij zette zijn bundeswagen (BMW) naast de mijne, ik gooide een paar startkabels ertussen en met heel heel heel veel moeite, lees heel heel heel heel heel veel moeite startte de eend uiteindelijk. (duurde een halfuurtje voordat dit lukte)
Ik dus lekker een stukje rijden met als gedachte om de accu op te laden, of de motor goed op te warmen, of weet ik veel, in ieder geval even rijden. Kom ik even later thuis, zet de motor uit, en op hoop van zegen start ik deze weer iets wat uiteraard niet lukt. Je hoort alleen wuuuu wuuuuuuuuu wuuuuuu wat steeds zwakker wordt. Als ik op mijn acculampje (in het dashbord) druk slaat die echter rood uit, mijn lampen ruitenwisser en de hele electronische mikmak werkt. Hierna ben ik (na alle tips over aanslingeren in het 2CV forum te hebben gelezen) nog even een halfuurtje gaan slingeren, maar de motor geeft geen kik! (lees echt niks, nothing, nada!) Snik Snik arme Dolly...
Nu is dus de HAMvraag: Is mijn accu leeg, of heeft het te maken met de startmotor (waar die ook zit), of de Dynamo? Zijn er tips, of zeggen jullie koop maar eerst een nieuwe accu voordat je er uren aan gaat zitten. (ps waar koop je dat soort spul?)
Jaja, zoals je leest, ik heb nog veel te leren!
Bij voorbaat dank voor de reacties!
met kwakende groet,
Adriaan
PS
Het gaat dus om een engelse dolly uit 1988, oja en het is 7 graden, dus dat zou toch ook niet uit moeten maken of wel?