wat voor blok is dit?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
wat voor blok is dit?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 609
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
- Locatie: België
- Contacteer:
Re: wat voor blok is dit?
Een eerste type 12pk.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 609
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
- Locatie: België
- Contacteer:
Ik moet zeggen ik heb een AZU van juli 1958 en die heeft niet van die bakjes en kleppen. Dat is een veel eenvoudiger systeem. de splitsing naa de voorruit ontwaseming zit daar ook pas halverwege de slang naar het schutbord.
Je kan natuurlijk mailen naar de verkoper voor een eventueel motorblok nummer. Het is wel een erg vergaan blok, voor erg weinig de moeite waard.
PS hij verkoopt ook 135/400 velgen met een gaatje in het midden, dat is wel erg interessant. Het zou best kunnenzijn dat er meer leuk eendespul in deze schuur van opa ligt.
Je kan natuurlijk mailen naar de verkoper voor een eventueel motorblok nummer. Het is wel een erg vergaan blok, voor erg weinig de moeite waard.
PS hij verkoopt ook 135/400 velgen met een gaatje in het midden, dat is wel erg interessant. Het zou best kunnenzijn dat er meer leuk eendespul in deze schuur van opa ligt.

-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
ik heb de beste man reeds gemailed, ook voor de verbrede velgen. wat mag het restant van zo'n blokje kosten?marcopr schreef:PS hij verkoopt ook 135/400 velgen met een gaatje in het midden, dat is wel erg interessant. Het zou best kunnenzijn dat er meer leuk eendespul in deze schuur van opa ligt.
wat is er interessant aan de 155-400 velgen?
ik begrijp dat dat in moderne maten 16" velgen zijn, met dus 16" banden. 2,5 centimeter grotere diameter dus. betekent dat een iets hogere topsnelheid of legt het 602 cc blokje het toch af tegen de luchtweerstand en maakt het geen zak uit?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Als ge't mij vraagt zijn die velgen helemaal niet verbreed, maar hebben ze gewoon een 155-band rond die 125-velg gehangen. De velgen zijn Belgische exemplaren voorzien van een gat en schroefdraad voor wieldopjes.
Trouwens, als je denkt dat het 155's zijn verlies je met de bredere band de snelheid weer die je won met de grotere diameter. En dan nog, je druk maken om 3,5 mm/s snelheidswinst is een beetje dwaas.
Yannick
Trouwens, als je denkt dat het 155's zijn verlies je met de bredere band de snelheid weer die je won met de grotere diameter. En dan nog, je druk maken om 3,5 mm/s snelheidswinst is een beetje dwaas.
Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
wel even goed lezen natuurlijk, yannick.
hij heeft velgen te koop met 220/55/390 banden, dat zijn de verbrede. en hij heeft velgen met daaromheen 155-400 banden, dus zijn de velgen dat ook, anders zouden deze bandjes er wel erg losjes omheen liggen.
en ik maak mij niet druk om wellicht een hogere topsnelheid, ik wil weten waarom marcopr deze velgen interessant vind.
daarnaast is de snelheidswinst groter, namelijk 6,67 %. om precies te zijn.
hij heeft velgen te koop met 220/55/390 banden, dat zijn de verbrede. en hij heeft velgen met daaromheen 155-400 banden, dus zijn de velgen dat ook, anders zouden deze bandjes er wel erg losjes omheen liggen.
en ik maak mij niet druk om wellicht een hogere topsnelheid, ik wil weten waarom marcopr deze velgen interessant vind.
daarnaast is de snelheidswinst groter, namelijk 6,67 %. om precies te zijn.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
400 velgen zijn geen 16 inch hier zit een klein maatverschil in.
Ik denk dat het Peugeot 203 velgen zijn, die zagen er precies uit als 2cv velgen en waren breder en hadden schroefdraaddopjes voor de wieldoppen.
Ze zijn exact als een 2cv velg, want we hebben bij een setje de schroefdraad busjes verwijderd en dichtgelast om velgen te hebben voor de Sahara
Ik denk dat het Peugeot 203 velgen zijn, die zagen er precies uit als 2cv velgen en waren breder en hadden schroefdraaddopjes voor de wieldoppen.
Ze zijn exact als een 2cv velg, want we hebben bij een setje de schroefdraad busjes verwijderd en dichtgelast om velgen te hebben voor de Sahara

diverse Citroens, wat anders.
Supercees, voor een 400 velg zijn nog gewoon banden te krijgen. In ieder geval Michelinbanden.
En waarom ik de 400 velgen met een gaatje in het mifddden interessant vindt? Omdat ze vermoedelijk van een Belgische gebouwde en in Nederland verkochte eend komen. En misschien liggen in de schuur nog wel meer leuke onderdelen naast het blok en de velgen. mooie aluminimum bumpers, robri's, spatborden, deuren etc.
En waarom ik de 400 velgen met een gaatje in het mifddden interessant vindt? Omdat ze vermoedelijk van een Belgische gebouwde en in Nederland verkochte eend komen. En misschien liggen in de schuur nog wel meer leuke onderdelen naast het blok en de velgen. mooie aluminimum bumpers, robri's, spatborden, deuren etc.
Laatst gewijzigd door marcopr op di 4 nov, 2008 22:26, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Dat bedoel ik nu juist, het is niet omdat er een 155 omheen ligt dat de velg ook zo breed is. Het zijn gewoon, zoals Marcopr aangeeft, Belgische 125/135-400 velgen. Je kan makkelijk zo'n band rond een standaard 2cv-velg krijgen, krijg je gewoon een balloneffest.supercees schreef:en hij heeft velgen met daaromheen 155-400 banden, dus zijn de velgen dat ook, anders zouden deze bandjes er wel erg losjes omheen liggen.
Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 609
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
- Locatie: België
- Contacteer:
Hij heeft verwarmingsbakjes zoals Gerard zegt, maar ook de 12pk is geleverd met gedraaide cilinders. De cilinders zijn uiterlijk identiek aan die van de 9pk, maar uiteraard met een iets grotere diameter en voorzien van drie lichte groeven waardoor ze tussen de oude draadstangen passen.Bartje schreef:Kan het geen 9pk blok zijn aangezien er een roestige gedraaide zuiger in de ventilatorbak ligt?
