Pagina 1 van 3
Voorband slijt schuin af
Geplaatst: zo 16 nov, 2008 18:48
door Alexandre
Mijn linker voorband slijt aan de buitenzijde schuin af. Ik heb het topic van een half jaartje geleden hierover gelezen, wordt een kromme draagarm gesuggereerd. Over de afloop niets meer gemeld. Ook ik denk dat er iets krom is. Iemand nog een ander idee? Ik wil nieuwe banden monteren, maar eerst dit even oplossen.
Lex
Geplaatst: zo 16 nov, 2008 19:11
door Lelijke Eend
Andere draagarmen er op.
Geplaatst: zo 16 nov, 2008 19:14
door Tom Duckpower
Is de sporing al eens gecontroleerd? Dit kan een scheef-slijtende band veroorzaken.
Als het aan de sporing ligt, hoef je in elk geval geen draagarm te wisselen...
Zie dit topic voor tips mbt afstellen van de sporing:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=5918
Geplaatst: zo 16 nov, 2008 19:24
door Alexandre
Het is alleen de linkerband die scheef slijt, sporing kan het dus eigenlijk niet zijn.
Lex.
Geplaatst: zo 16 nov, 2008 19:54
door TB
Kan wel, kan net zo goed een stuurarm krom zijn.
Hoe is de staat van je fusee's?
Geplaatst: zo 16 nov, 2008 20:07
door joe_catchou
helemaal mijn idee
zou de boel eens deftig laten na kijken kwestie van uitlijnen
dit alvoors men begin draagarmen te veervangen
Geplaatst: zo 16 nov, 2008 21:35
door TB
Merk je ook vreemde dingen tijdens rijden? Bijvoorbeeld naar een kant trekken ofzo?
Geplaatst: zo 16 nov, 2008 22:03
door Ramon
gewoon even sporing stellen!!! daarna pas kijken naar krome draagarmen
Geplaatst: zo 16 nov, 2008 22:16
door Alexandre
Uitlijnen zal denk ik een foutief slijtagebeeld aan beide zijden geven. Auto is een paar duizend km geleden uitgelijnd en het gaat hard met het slijten.
Fusee is nieuw, nergens speling, rijdt prima.
Lex
Geplaatst: zo 16 nov, 2008 23:31
door Lelijke Eend
Afwijking aan de sporing geeft scheve slijtage aan de banden links en rechts, niet aan slechts 1 band, tenzij je wiel er dwars onder staat of je Eend aan 1 kant (links of rechts) abnormaal overbelast is.
Geplaatst: ma 17 nov, 2008 17:07
door Alexandre
Het is de draagarm. Vandaag de eend waterpas gezet, wielen rechtuit en toen met een waterpas vertikaal langs het hart van de beide wielen gekeken. En zie daar, aan de kant van de scheef slijtende band een forse afwijking. Dat wordt dus een nieuwe draagarm, fuseepen en keerringen bij de draagarmlagers. Of vergeet ik nog wat? Meteen nieuwe banden, zal morgen even bellen of de Michelins 125 er weer zijn. Voor iets meer dan de montageprijs gemonteerd op nieuwe velgen. 135 is meestal op voorraad, 125 is moeilijk.
Eerst deze week naar de keuring.
Allemaal dank voor het meedenken.
Lex
Geplaatst: ma 17 nov, 2008 19:19
door Lelijke Eend
Persoonlijk zou ik ook de draagarmlagers zelf vervangen. Ik heb ook wel eens draagarmen vervangen en toen bleken de lagerschalen niet echt rond meer te zijn. Heb het spul er toch maar weer op gezet, maar nu zit die zooi er wel nieuw op.
Geplaatst: ma 17 nov, 2008 20:08
door Alexandre
Lagers zijn nog nieuw, toen ik de eend heb gereviseerd heb ik alle lagers vervangen. Is een paar duizend km geleden. Ik had wat beter op moeten letten, maar ja, gedane zaken nemen geen keer. De voorbanden, Firestone, wilde ik toch al vervangen. Moet nu maar gebeuren.
Lex
Geplaatst: ma 17 nov, 2008 20:27
door Lelijke Eend
In dat geval zou ik ze ook laten zitten. Keerringen misschien ook wel. Maar vergeet niet het gedeelte van het lager wat in je draagarm zit ook over te zetten.
Geplaatst: di 18 nov, 2008 16:38
door Alexandre
Draagarm op dit moment niet voorradig, banden ook niet. Ja Toyo' s.
Morgen eerst maar naar de keuring.