Ook een 2cv gekocht
-
- Regelmatige poster
Ook een 2cv gekocht
Hallo
Sedert vorige week ben ik eigenaar geworden van een 2cv uit 1986.
Is mijn eerste 2cv die ik heb en alles is dus nog een beetje nieuw.
Vooral schakelen is wennen.
Hoe kan ik weten welk type ik exact heb? Ik vermoed een 2cv6 aangezien de wagen van 1986 is. Wagen is herspoten geweest een jaar of 2 geleden. Maar geen stickers aanwezig met type.
Kan ik dit achterhalen aan de hand van chassis nummer
Wagen heeft nieuw chassis en slecht paar kleine roest puntjes aan vooruitframe.
groeten sander
Sedert vorige week ben ik eigenaar geworden van een 2cv uit 1986.
Is mijn eerste 2cv die ik heb en alles is dus nog een beetje nieuw.
Vooral schakelen is wennen.
Hoe kan ik weten welk type ik exact heb? Ik vermoed een 2cv6 aangezien de wagen van 1986 is. Wagen is herspoten geweest een jaar of 2 geleden. Maar geen stickers aanwezig met type.
Kan ik dit achterhalen aan de hand van chassis nummer
Wagen heeft nieuw chassis en slecht paar kleine roest puntjes aan vooruitframe.
groeten sander
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
Denk dat het een kleine teller is, slecht een paar centimeter breed. Met een grijze achtergrond. onder de teller zit de benzinemeter.
Een grote teller is dan meer zoals een charleston, langwerpig in breedte?
Stuur heeft 2 spaken, denk dat dit een stuur is van een 2cv6 special dan.
Of vergis ik mij dat een 2cv club een stuur met 1 spaak heeft
Een grote teller is dan meer zoals een charleston, langwerpig in breedte?
Stuur heeft 2 spaken, denk dat dit een stuur is van een 2cv6 special dan.
Of vergis ik mij dat een 2cv club een stuur met 1 spaak heeft
een footootje posten kan handig zijn
2cv4 zal't niet zijn die werden maar tot ergens in de seventies gemaakt, voor meer info vraag aan de clukkers citroen encyclopedie...
Is 'em rood met zwart, zwart met geel of muis grijs met ander grijs?
Ja--> charleston (al dan niet origineel)
Nee--> Geen charleston
Heeft 'm van die lelijke grillekes voor de koplamp en bumpers om koeien van de weg te rijden?
Ja--> dakar (kan je joos ze vriendje worden)
Nee--> geen dakar
Ja wat bestaat er nog allemaal...
Euhm...
Ahja... Gaat je kofferklep open tot boven je achterraam en heb je een knopje waarmee, ja echt waar, je vier pinkers tegenlijk beginnen knipperen?
Ja--> club
Nee-> Heb je niets van bovenstaande zaken en was je geit zeer goedkoop? Dan heb je een special.
Hoewel in de loop der jaren deze auto's vaak wat door elkaar gehaald zijn.
Zo heb ik per ongeluk een charleston met een spécial en een halve club gemixt, nu heb ik een assebak met binnesluiter en alarmverlichting....
Nuja ik ken er eigenlijk niets van....
2cv4 zal't niet zijn die werden maar tot ergens in de seventies gemaakt, voor meer info vraag aan de clukkers citroen encyclopedie...
Is 'em rood met zwart, zwart met geel of muis grijs met ander grijs?
Ja--> charleston (al dan niet origineel)
Nee--> Geen charleston
Heeft 'm van die lelijke grillekes voor de koplamp en bumpers om koeien van de weg te rijden?
Ja--> dakar (kan je joos ze vriendje worden)
Nee--> geen dakar
Ja wat bestaat er nog allemaal...
Euhm...
Ahja... Gaat je kofferklep open tot boven je achterraam en heb je een knopje waarmee, ja echt waar, je vier pinkers tegenlijk beginnen knipperen?
Ja--> club
Nee-> Heb je niets van bovenstaande zaken en was je geit zeer goedkoop? Dan heb je een special.
Hoewel in de loop der jaren deze auto's vaak wat door elkaar gehaald zijn.
Zo heb ik per ongeluk een charleston met een spécial en een halve club gemixt, nu heb ik een assebak met binnesluiter en alarmverlichting....
Nuja ik ken er eigenlijk niets van....
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- Contacteer:
@ Joe Hehehe kinky opmerking hoorjoe_catchou schreef: be nice and give it a loth of love even when you play hard with it .

Welkom welkom , zo te lezen inderdaad een Special, die hebben geen kapjes op de deuren van binnen, klein vierkant(ig) tellertje met inderdaad de benzinemeter onder de snelheidsmeter, en een groot zwarte Daschbord, Ronde koplampen en als het nog origineel is een buitensluiterdakje en bank voorin, (vaak kunnen dit al stoeltjes en binnensluiterdakjes zijn ), een achterbeugel kan bij de achterklep maar is een accesoire!
Veel plezier met je 2cv/geitje
-
- Regelmatige poster
ik post dit weekend wel fotos.
Heb er nu nog geen staan.
Is inderdaad met 2 bankjes.
Ik vermoede al dat het om een special ging, maar als beginneling ben je nooit zeker
Nu verzekering in orde brengen en dan rondrijden maar als het tenminste niet te slecht weer is.
Dak moet ik nog eens zoeken hoe ik het kan open krijgen.
Maar tegen dat het mooi weer is om met het dak open te rijden zal ik dit wel al gevonden hebben.
Papieren van eerste inschrijving zitten er ook nog bij en een leuk detail is dat datum eerste inschrijving maar 6 dagen verschilt met mijn geboorte datum.
Ben nu nog op zoek naar origineel instructieboekje, maar dat regelen we wel via een andere weg dan dit topic. Is dit trouwens een instructieboekje per jaar.
Of hebben ze slecht 1 boekje gemaakt voor alle specials uit de jaren 80?
sander
Heb er nu nog geen staan.
Is inderdaad met 2 bankjes.
Ik vermoede al dat het om een special ging, maar als beginneling ben je nooit zeker

Nu verzekering in orde brengen en dan rondrijden maar als het tenminste niet te slecht weer is.
Dak moet ik nog eens zoeken hoe ik het kan open krijgen.
Maar tegen dat het mooi weer is om met het dak open te rijden zal ik dit wel al gevonden hebben.
Papieren van eerste inschrijving zitten er ook nog bij en een leuk detail is dat datum eerste inschrijving maar 6 dagen verschilt met mijn geboorte datum.
Ben nu nog op zoek naar origineel instructieboekje, maar dat regelen we wel via een andere weg dan dit topic. Is dit trouwens een instructieboekje per jaar.
Of hebben ze slecht 1 boekje gemaakt voor alle specials uit de jaren 80?
sander
-
- Contacteer:
ik heb me ook net een boekje aangeschaft speciaal voor de keuring daar ze nogal zeveren als je met banden van 135 komt .
en dan moet je kunnen aantonen dat dit ook voor is geschreven .
en staat in het boekje .
boekjes zijn nog te verkrijgen via Marktplaats.nl stonden er nog 4 op toen ik gekocht had .
DaKTiP:
als het dakje een buiten sluiter is , zoals hier boven vermeld , en je sluit hem .
goed kijken of de haakjes goed in de gleufjes zitten en op de dikke dakrand even met je hand palm kloppen dat ie er goed in schiet .
ander ben je bij je eerste volgende ritje je dak kwijt
have fun
en dan moet je kunnen aantonen dat dit ook voor is geschreven .
en staat in het boekje .
boekjes zijn nog te verkrijgen via Marktplaats.nl stonden er nog 4 op toen ik gekocht had .
DaKTiP:
als het dakje een buiten sluiter is , zoals hier boven vermeld , en je sluit hem .
goed kijken of de haakjes goed in de gleufjes zitten en op de dikke dakrand even met je hand palm kloppen dat ie er goed in schiet .
ander ben je bij je eerste volgende ritje je dak kwijt
have fun
see you when you see me
Is je Geit 6 dagen ouder of 6 dagen jonger dan jezelf ?
Er zijn inderdaad wel jaren achtereen drukken geweest van de boekjes
maar dit verschilt niet of nauwelijks hoor(wellicht een enkel inlegvelletje)
Je dakje zal wel een buitensluiter zijn met trekbandjes aan de zijkanten voor. mocht je toch een binnensluiter hebben zit er een beugel met klemmen achter je zonneschermpjes, die kun je dan losklikken en de beugel inclusief dakje naar achter klappen
of zoals ik net zij aan de buitenkant dus trekbandjes voor.
foto;s zijn altijd leuk
Edit: ik zie dat Joe me al voor is met je dakje
Er zijn inderdaad wel jaren achtereen drukken geweest van de boekjes
maar dit verschilt niet of nauwelijks hoor(wellicht een enkel inlegvelletje)
Je dakje zal wel een buitensluiter zijn met trekbandjes aan de zijkanten voor. mocht je toch een binnensluiter hebben zit er een beugel met klemmen achter je zonneschermpjes, die kun je dan losklikken en de beugel inclusief dakje naar achter klappen
of zoals ik net zij aan de buitenkant dus trekbandjes voor.
foto;s zijn altijd leuk

Edit: ik zie dat Joe me al voor is met je dakje

-
- Regelmatige poster
Mijn dakje heeft inderdaad 2 trekbandjes buiten op de hoeken.
Moet je gewoon die 2 bandjes uitrekken en dan beetje wringen om dak te openen?
Binnen zie ik in ieder geval niets van beugels zitten om dak te openen.
Maar dit weekend post ik fotos, is leuker en gemakkelijker voor jullie ook om een beeld te vomen
De datum eerste inschrijving (datum dat ze voor het eerst de weg op ging) van m'n 2cv is 6 dagen voor m'n verjaardag.
Dus is 6 dagen jonger dan mezelf.
Maar is wel gebouwd een paar maanden voor m'n verjaardag
groetjes
edit: dus als ik een instructie boekje van 1981 kan geraken is dit ook goed voor een wagen van 1986
Moet je gewoon die 2 bandjes uitrekken en dan beetje wringen om dak te openen?
Binnen zie ik in ieder geval niets van beugels zitten om dak te openen.
Maar dit weekend post ik fotos, is leuker en gemakkelijker voor jullie ook om een beeld te vomen
De datum eerste inschrijving (datum dat ze voor het eerst de weg op ging) van m'n 2cv is 6 dagen voor m'n verjaardag.
Dus is 6 dagen jonger dan mezelf.
Maar is wel gebouwd een paar maanden voor m'n verjaardag
groetjes
edit: dus als ik een instructie boekje van 1981 kan geraken is dit ook goed voor een wagen van 1986
-
- Contacteer:
vooraan onder de dak rand zie je gleufjes L+R zitten aan de dak rand zit een haakje dat in dat gleufje zit .
door aan de bandjes te trekken en niet al te wild maar toch onder spanning naar voor trekt gaat het haakje uit het gleufje .
dan pas kan je het goed bekijken .
zowel L als R.

zoals je ziet die beugeltjes naast de hoekjes met 2 schroefjes dacht ik vast gemaakt.
door aan de bandjes te trekken en niet al te wild maar toch onder spanning naar voor trekt gaat het haakje uit het gleufje .
dan pas kan je het goed bekijken .
zowel L als R.

zoals je ziet die beugeltjes naast de hoekjes met 2 schroefjes dacht ik vast gemaakt.
see you when you see me
-
- Regelmatige poster