Nummertje 4. Tis een soort van beugeltje dat een beetje heen en weer, eigenlijk meer in en uit, kan.
D'r kwam ook een beetje een gesis vanaf gisteravond, alsof er lucht in werd gezogen.
Dit beugeltje wordt door een membraam aangetrokken, het trekt de choke iets open na het starten.
Sissend geluid lijkt me het aanzuigen van valse lucht (lees: lek membraam)?
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
the Nosepicker schreef:Dit beugeltje wordt door een membraam aangetrokken, het trekt de choke iets open na het starten.
Sissend geluid lijkt me het aanzuigen van valse lucht (lees: lek membraam)?
via vacuum via de carburateur wordt membraam naar achter gezogen, daaraan zit dat palletje, welke achter het asje haakt van de chokeklep, daardoor wordt de chokeklep iets opengetrokken. Dit is om te voorkomen dat de motor verzuipt door een tekort aan lucht.
Het een en ander hoort met 4 boutjes vast te zitten, bij mij zat er nog eentje in
Ik denk dat het nu, met 4 nieuwe boutjes een stuk beter zal zijn.
Gelijk maar een andere startmotor erin en de kachelslangen een beetje beter vastgezet, ze waren nu eigenlijk te kort en de vorige eigenaar had ze verlengd (ook aan de kachelpotten) met wat nu bleek stukken binnenband....
Achterin het membraam huisje zit een gaatje waar een stelschroefje in hoort te zitten ,vaak is dat schroefje er uit getrild en hoor je het sissen door dat gaatje.
Als dat stelschroefje er uit is werkt het membraam niet goed ,wat weer slecht starten veroorzaakt.
Het geheel zit met vier boutjes vast en daar zit ook het membraan mee vast. Als er maar 1 nog op zit trekt hij daar valse lucht en kan het membraan niet goed bewegen. En kijk ook naar het stelschroefje inderdaad. Maar kijk of je membraam nog goed. Die van mij was een open zeef en het veertje ontbrak ook bij mij.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
zo en dan nu een afbeelding. In het rode kader, met groen aangedikt is het palletje van vacuum systeem. En met geel aangedikt is het palletje van de chokeklep.