Harley Davidson toerenteller in 2cv
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 394
- Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Harley Davidson toerenteller in 2cv
Ik heb onlangs een Harley FRX 1340 toerenteller gekocht, maar ik twijfel nog een beetje over de aansluitingen.
Ik heb wel een schema van een FRX maar advies van iemand anders kan geen kwaad, toch?
Links op het schema staat de Tachometer met 4 aansluitingen: PK, W, R en O.
Hoe zou dit overeenkomen met een 2cv?
Ik heb wel een schema van een FRX maar advies van iemand anders kan geen kwaad, toch?
Links op het schema staat de Tachometer met 4 aansluitingen: PK, W, R en O.
Hoe zou dit overeenkomen met een 2cv?
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl
www.2cvtransahara.nl
Heb even gekeken en dit lijkt me het meest logisch al ben ik niet 100% zeker.
W en R lijken me de + en - van het groot licht lampje (high beam light).
PK komt vanaf de bobine (spark coil), dus lijkt me het draadje voor het toerental signaal.
O blijft dan over en is of een aarde draad(-) of een voeding (+).
Does that help anyhow?
Succes, Bart
W en R lijken me de + en - van het groot licht lampje (high beam light).
PK komt vanaf de bobine (spark coil), dus lijkt me het draadje voor het toerental signaal.
O blijft dan over en is of een aarde draad(-) of een voeding (+).
Does that help anyhow?
Succes, Bart
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 394
- Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Als je het schema volgt zou je ook kunnen zeggen:
O: geschakelde + van de light switch
W: massa
R: constante +
PK: zou dan de - van de bobine zijn?
O: geschakelde + van de light switch
W: massa
R: constante +
PK: zou dan de - van de bobine zijn?
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl
www.2cvtransahara.nl
PK idd van de bobine, de andere draden vind ik lastig te herleiden, dus daar kun je over twisten.
Nu ik nog eens kijk lijken R en W te zijn geschakeld via een dimmer, dus ik denk dat die twee draden puur voor het lampje zijn, want als een van beide een voeding zou zij zou de toerenteller anders reageren als er aan de dimmer gedraait wordt...
Nog eens gekeken en ik denk echt dat O een plus is, logischerwijs wel geschakelt. Via via staat die draad ook verbonden met de horn switch en die dan weer naar de claxon zelf, waar van het andere eind aan massa ligt.
Dus, ja
O = geschakelde plus
R en W niet helemaal duidelijk maar denk ik niet relevant
PK = signaal vanaf de bobine, + of - maakt volgens mij niet eens uit, want het gaat om een spanningspuls.
Nu ik nog eens kijk lijken R en W te zijn geschakeld via een dimmer, dus ik denk dat die twee draden puur voor het lampje zijn, want als een van beide een voeding zou zij zou de toerenteller anders reageren als er aan de dimmer gedraait wordt...
Nog eens gekeken en ik denk echt dat O een plus is, logischerwijs wel geschakelt. Via via staat die draad ook verbonden met de horn switch en die dan weer naar de claxon zelf, waar van het andere eind aan massa ligt.
Dus, ja
O = geschakelde plus
R en W niet helemaal duidelijk maar denk ik niet relevant
PK = signaal vanaf de bobine, + of - maakt volgens mij niet eens uit, want het gaat om een spanningspuls.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 394
- Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Mij lijkt de O niet zo relevant omdat deze waarschijnlijk de achtergrond verlichting van de teller aanzet.
Als het licht uit is zal de teller het ook moeten doen, toch?
Als het licht uit is zal de teller het ook moeten doen, toch?
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl
www.2cvtransahara.nl
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 394
- Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Dus dan zou het bij mij als volgt in de eend aangesloten moeten worden:
O: massa
R: bobine + (komende vanaf het contact)
PK: bobine - (komende vanaf de 123 ontsteking)
W: optioneel vanaf grootlichtschakelaar
Heb ik zo goed samengevat? Kan ik hiermee, afgezien van de toerenteller, nog iets kapot maken.
O: massa
R: bobine + (komende vanaf het contact)
PK: bobine - (komende vanaf de 123 ontsteking)
W: optioneel vanaf grootlichtschakelaar
Heb ik zo goed samengevat? Kan ik hiermee, afgezien van de toerenteller, nog iets kapot maken.
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl
www.2cvtransahara.nl
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 394
- Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Ik heb net de toerenteller binnen en volgens mij is de achterkant wel erg verhelderend.
Er zijn twee geïsoleerde aansluitingen "IGN" en "TRIG" en de rest is bevestiging en niet geïsoleerd.
Dus ik denk dat het gaat worden:
IGN: 12 volt vanaf het contactslot
TRIG: vanaf de bobine waar de 123 ontsteking op aangesloten is
Aansluiting boven TRIG: massa
Er zijn twee geïsoleerde aansluitingen "IGN" en "TRIG" en de rest is bevestiging en niet geïsoleerd.
Dus ik denk dat het gaat worden:
IGN: 12 volt vanaf het contactslot
TRIG: vanaf de bobine waar de 123 ontsteking op aangesloten is
Aansluiting boven TRIG: massa
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl
www.2cvtransahara.nl
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
- Locatie: Zwijndrecht
Is het niet zo dat de bobine elke keer als de zuiger bovenin de cilinder is een puls geeft? Bij een Harley blok is dat niet lijkt me, want die zijn niet tegelijkertijd bovenin de cilinder.
Dus dan zou de toerenteller 2x zoveel toeren aangeven, of zit ik er helemaal naast?
Dus dan zou de toerenteller 2x zoveel toeren aangeven, of zit ik er helemaal naast?
Eend voor allen, allen voor eend..