Mijn 1955 slough (engelse) AZ heeft 400 velgen. Ik ben bezig 125 x 400 banden te krijgen (nu zit er 1 x 145x400 en 3 x 135x400 om, ja inderdaad...) maar vraag mij nu af of ik wel de juiste velgen heb: Ik zag in een boek dat de 125 x 400 velgen geen gat in het midden hebben, terwijl mijn velgen dit wel hebben. Achter dit gat zit een veer waarop je sierdoppen op vast kunt zetten. Nu kan ik best leven met een gaatje dat er niet in hoort te zitten, maar als ik zometeen een behoorlijk bedrag ga betalen voor 4 nieuwe 125x400 banden wil ik even dubbelchecken of ze kwa breedte wel om mijn velgen passen!
Heeft iemand voor mij de breedte van de velg zelf die hoort bij een 125 band?
Groeten uit Zuid-Afrika,
Stef
Heb ik wel de juiste velgen?
-
- Beginner
Heb ik wel de juiste velgen?
Slough AZ PO 1955
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Hallo Stef,
Panhard heeft nooit driegats 400 velgen gehad, de 400 velgen van Peugeot en Renault hadden een schroefdraad die centraal werd vastgelast en geen gat met een veertje zoals je jouw velgen beschrijft.
Aan de foto's te zien heb je gewoon de originele 125 velgen. Er werden wel vaker 135/145 banden op de originele velgen gelegd, omdat de 125 banden in sommige landen niet zo courant waren.
De gaten in je velgen zijn volgens mij trouwens origineel want de Slough builts zijn wel degelijk met wieldoppen geleverd. Edit: Bartje was me blijkbaar voor met dit gegeven. De breedte van de velgen is trouwens 99mm, voor 't geval je alles voor de zekerheid wil opmeten.
Via http://flickr.com/photos/davidbally/set ... 261683693/
Groetjes,
Sam
Panhard heeft nooit driegats 400 velgen gehad, de 400 velgen van Peugeot en Renault hadden een schroefdraad die centraal werd vastgelast en geen gat met een veertje zoals je jouw velgen beschrijft.
Aan de foto's te zien heb je gewoon de originele 125 velgen. Er werden wel vaker 135/145 banden op de originele velgen gelegd, omdat de 125 banden in sommige landen niet zo courant waren.
De gaten in je velgen zijn volgens mij trouwens origineel want de Slough builts zijn wel degelijk met wieldoppen geleverd. Edit: Bartje was me blijkbaar voor met dit gegeven. De breedte van de velgen is trouwens 99mm, voor 't geval je alles voor de zekerheid wil opmeten.
Via http://flickr.com/photos/davidbally/set ... 261683693/
Groetjes,
Sam