Ik zat 15-2 naar "wegmisbruikers"te kijken en zag dat als je een andere
cilinderinhoud in je auto heb als er op je kenteken staat,je naar de RDW
moet om het kenteken te laten veranderen.Ze kijken dan of de remmen
ook het hogere motorvermogen aankan.Als dat in orde is,veranderen ze
het kenteken.Anders ben je strafbaar.
Motor veranderen met een Visa motor
-
- Regelmatige poster
Klopt, officieel moet je kenteken toch kloppen...?
Het is wel de vraag wanneer ze echt gaan meten. Als je al een sportfiltertje hebt...
Aan het geluid is het allemaal niet zo snel te horen dus in de praktijk zal het er wel op neer komen dat ze echt een flink verschil op het oog al moeten zien denk ik.
Het is wel de vraag wanneer ze echt gaan meten. Als je al een sportfiltertje hebt...
Aan het geluid is het allemaal niet zo snel te horen dus in de praktijk zal het er wel op neer komen dat ze echt een flink verschil op het oog al moeten zien denk ik.
Gezocht ; Dyane en Visa 1.7 D
-
- Veelvuldig poster
ja klopt vermogen mag met 40 % toenemen t.o.v. origineel geleverd in die auto, maar je moet dan officieel wel naar de RDW om de cilinderinhoud te laten veranderen op je kenteken, maar ja ik denk dat wel alle agenten die een visablok kunnen onderscheiden van een eendenblok wel op 1 hand kunnen tellen.TB schreef:Bij mijn weten mag het tot 1/3e vermogenstoename. Met een visa blijf je daar dus wel onder.
Denk dus aan een conversie van 4 naar 6 cilinders (bmw's etc.). Een opeltje met een 1200cc waar inene een 2000 16v blok in zit ofzo. Dit zijn opvallende dingen.
anders wordt het natuurlijk als je er een ander (BMW) boxerblok in gaat leggen.
verder heeft de auto eigenlijk geen typegoedkeuring meer en zou de verzekering ook moeilijk kunnen gaan doen, die hebben de gegevens van jou auto, met lage cilinderinhoud, en daarop dus ook de verzekering gebaseerd!
edit: dit geldt dus ook voor big bore sets!
dus......
greetzzzzzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
Staat bij jullie de cilinderinhoud op kenteken dan?
Officieel is het zo dat indien je een motor plaats met een andere motorcode, je al naar de rdw moet voor wijziging motorcode. Je moet dan aantonen dat het vermogen niet met meer dan 40 % toeneemt, is dit wel het geval word je doorverwezen naar lelystad om rijproeven (remmen dus) en geluidsproeven te doen.
Bij een ombouw van een moderne eend ga je dus van 29 pk naar 35, wat neer komt op ruim 20 %, dit kan een rdw-station dus aanpassen en zal niet veel voorstellen.
Of het echter de moeite waard is, vraag ik me af.......
grt,
leen
Officieel is het zo dat indien je een motor plaats met een andere motorcode, je al naar de rdw moet voor wijziging motorcode. Je moet dan aantonen dat het vermogen niet met meer dan 40 % toeneemt, is dit wel het geval word je doorverwezen naar lelystad om rijproeven (remmen dus) en geluidsproeven te doen.
Bij een ombouw van een moderne eend ga je dus van 29 pk naar 35, wat neer komt op ruim 20 %, dit kan een rdw-station dus aanpassen en zal niet veel voorstellen.
Of het echter de moeite waard is, vraag ik me af.......
grt,
leen