probleem schijremmen
-
- Veelvuldig poster
probleem schijremmen
mijn Charleston is voorzien van een andere versnellingsbak die omgebouwd is naar schijfremmen. Nu blijkt dat de linkerklauw en schijf tegen elkaar aan gelopen zijn waardoor zowel de schijf alsook de klauw kapot zijn. Garagist heeft dit niet eerder meegemaakt en weet zo niet wat de oorzaak van het probleem is. In ieder geval zou er een nieuwe/andere klauw en schijf opmoeten. Het lijkt erop dat de schijven scheef in de klauwen zitten. Tussen bak en klauw waren plaatjes aangebracht.
Iemand een idee hoe dit op te lossen..?
Snelste zou vermoedelijk zijn een andere bak compleet met klauwen en aandrijfassen.
Iemand een idee hoe dit op te lossen..?
Snelste zou vermoedelijk zijn een andere bak compleet met klauwen en aandrijfassen.
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
Met goed kijken zou je een heel eind moeten kunnen komen.
Als je een nieuwe schijf monteerd en dan zelf eens goed kijkt hoe de klauw er omheen valt als je deze ook monteert kan je denk ik met extra ringen of vulplaatjes tussen klauw en bak de klauw mooi in het midden van de schijf afstellen.
het kan natuurlijk ook zijn dat het draad voor de bouten van de klauw er scheef in is getapt en dat de klauw daardoor scheef zit.... dan wordt het lastig. Heb zo even geen goed idee voor zo'n probleem.
Succes, Bart
Als je een nieuwe schijf monteerd en dan zelf eens goed kijkt hoe de klauw er omheen valt als je deze ook monteert kan je denk ik met extra ringen of vulplaatjes tussen klauw en bak de klauw mooi in het midden van de schijf afstellen.
het kan natuurlijk ook zijn dat het draad voor de bouten van de klauw er scheef in is getapt en dat de klauw daardoor scheef zit.... dan wordt het lastig. Heb zo even geen goed idee voor zo'n probleem.
Succes, Bart
Laatst gewijzigd door Bartje op ma 16 feb, 2009 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
sh.... garagist belde gisteren (auto staat er bijna 4 weken) dat ie het probleem niet kan vinden/oplossen. HIj denkt dat het toch te maken heeft met het feit dat de bak voor trommelremmen bestemd is. Heeft iemand hier ervaring mee. Dan bedoel ik dus met het ombouwen van de bak van trommel naar schijf
Ik heb geen ervaring met zo'n ombouw, maar moet gewoon kunnen.
Lijkt me wat voorbarig om direct een heel ander bak in te bouwen...
Als alles netjes in het midden staat en de remzuigers gewoon gangbaar zijn, zou je het geheel dan niet gewoon afmonteren met nieuwe remblokjes en een goed afgestelde handrem en dan eens kijken hoe dat rijd?
Succes, Bart
Lijkt me wat voorbarig om direct een heel ander bak in te bouwen...
Als alles netjes in het midden staat en de remzuigers gewoon gangbaar zijn, zou je het geheel dan niet gewoon afmonteren met nieuwe remblokjes en een goed afgestelde handrem en dan eens kijken hoe dat rijd?
Succes, Bart
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
net gebeld door de garagist. Kosten reparatie ong. €1100,--.
Ga straks maar eens even een praatje maken. Hoef mn auto niet verguld te krijgen alleen gerepareerd
Heb een vermoeden dat ie uitgaat van alles nieuw. Denkt dat ik het zelf maar ga doen.
Ga straks maar eens even een praatje maken. Hoef mn auto niet verguld te krijgen alleen gerepareerd
Heb een vermoeden dat ie uitgaat van alles nieuw. Denkt dat ik het zelf maar ga doen.