Piepende remmen goede remmen?

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Gesloten
nikkigioa
Beginner
Beginner

Piepende remmen goede remmen?

Bericht door nikkigioa » do 15 jan, 2004 12:33

Ik rij sinds een aantal weken eend en heb opgemerkt dat de remmen toch wel erg piepen. Een vriend van mij die zelf ook eend rijdt (en er vaak aan knutselt) beweerd dat dit hoort bij een eend: piepende remmen zijn goede remmen. Ze remmen inderdaad goed.
Nu zat laatst iemand anders in mn eendje (een monteur) en hij zei me dat hoogstwaarschijnlijk de remblokken versleten zijn, hij had echter geen ervaring met eenden. Vandaar dat ik besloten heb dit maar eens op het forum te posten, jullie hebben hier wellicht ervaring mee :wink: Zo ja, wat is jullie ervaring hiermee? Ben benieuwd, bedankt!

Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Teun » do 15 jan, 2004 13:32

In de eerste plaats een vortreffelijke voertuig keus...

De remmen kun je het beste ff na (laten) kijken ze kunnen best geluid maken maar in principe hoort dit niet... dus ff kijken naar de blokken en schijven en je weet meer...

Succes
Wat brengt morgen.???

BlueDuck
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door BlueDuck » do 15 jan, 2004 17:06

Ik heb ook last van een klein beetje piepende remmen. Volgens mn pa, die automonteur is, en ff heeft meegereden, kon dit geen kwaad. Hij wijt het aan de "moderne" asbestvrije remblokken. Die piepen soms. Tis ook moeilijk om zonder het piepen daadwerkelijk te horen, te bepalen wat er precies aan de hand is.
Ik weet wel dat piepen door versleten remblokken anders klinkt dan piepen door het ontbreken van asbest in de remblokken. Ga me niet vragen om dat verschil uit te leggen. Het klinkt gewoon anders.

nikkigioa
Beginner
Beginner

Bericht door nikkigioa » do 15 jan, 2004 17:18

Bedankt voor jullie reactie. Ik denk dat ik er voor de zekerheid maar even naar laat kijken. De ene keer piepen ze heel erg, vooral wanneer het regent (schaam schaam... alle fietsers en voetgangers kijken om haha!) . De andere keer hoor ik helemaal niets. En wat betreft mijn autokeuze... vond het ook wel een goede! :D

Gesloten