wielophanging
wielophanging
Hoe haal ik die wielophangingen eraf? fotos zouden handig zijn
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 264
- Lid geworden op: zo 24 aug, 2008 17:17
- Locatie: Dessel, België
-Eerst moet je de stang van de vering wat losser draaien tot je de pen aan de wielarm er kan uithalen(er zitten borgveren op).
-Dan moet je de plaat aan de zijkant van de wielarm(3 bouten) eraf halen.
-Dan kan je de grote moer die erin zit losdraaien.
-als die moer er dan af is kan je de wielarm eraf halen.
Zo hebben wij het gedaan (ongeveer, ik weet het niet meer helemaal precies) voor de voorste draagarmen.
Hoe de as eraf moet weet ik niet, want dat gaan we niet doen
Nog een foto
Ik hoop dat je er wat aan hebt
-Dan moet je de plaat aan de zijkant van de wielarm(3 bouten) eraf halen.
-Dan kan je de grote moer die erin zit losdraaien.
-als die moer er dan af is kan je de wielarm eraf halen.
Zo hebben wij het gedaan (ongeveer, ik weet het niet meer helemaal precies) voor de voorste draagarmen.
Hoe de as eraf moet weet ik niet, want dat gaan we niet doen
Nog een foto
Ik hoop dat je er wat aan hebt
De draagarm is gelagerd op de asbuis. Er zit een grote ring voor die je met een speciaal hiervoor bedoelde sleutel los kunt halen. Je kunt ook zelf iets maken natuurlijk. Deze ring zit geborgd met een splitpennetje. Moet je ook ff loshalen.
Maar je draagarm is verboven met je fusee. En je fusee weer met de asbuis. Het makkelijkste kun je de stuurleviertjes loshalen. De 2 bouten bovenop de fusee losdraaien. Zitten geborgd met een borgplaatje, dus ff omtikken. De stuurleviers tik je voorzichtig los met en hamer. Zit wat geklemd namelijk
Dan kun je de draagarm loshalen.
Voor de rest zoals hierboven staat beschreven.
Overigens zit de asbuis met 4 bouten door het chassis. Deze zitten geborgd met borgplaatjes. Moet je dus ff omtikken.
Maar je draagarm is verboven met je fusee. En je fusee weer met de asbuis. Het makkelijkste kun je de stuurleviertjes loshalen. De 2 bouten bovenop de fusee losdraaien. Zitten geborgd met een borgplaatje, dus ff omtikken. De stuurleviers tik je voorzichtig los met en hamer. Zit wat geklemd namelijk
Dan kun je de draagarm loshalen.
Voor de rest zoals hierboven staat beschreven.
Overigens zit de asbuis met 4 bouten door het chassis. Deze zitten geborgd met borgplaatjes. Moet je dus ff omtikken.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
volgens mij bedoel je de ook veerbussen? of niet?2cv Mol schreef:Ja ik bedoel hetgeen wat aan de zijkant van de chasis zit en op het chassisTB schreef:Bedoel je de complete draagarm van de asbuis halen?
daarvan moet de je de moeren (ik dacht steeksleutel maat 46) aan de zijde van de bus losdraaien, dan die buizen met draad die in de veebus geschoven zitten naar buiten toe eruit trekken. dan komt de veerbus vanzelf los.
het klinkt allemaal heel makkelijk zo, maar het kan soms heeeeeeeeeeel erg vastgeroest zitten. veel kruipolie erop spuiten wil wel eens helpen. anders in uiterste geval de moeren doorslaan met een beitel (er is geen ruimte voor een slijptol) als de moeren eraf zijn kan het nog moeilijk gaan ,de buizen die in de veerbus zitten kunnen ook nog wel eens vastgeroest zitten.
greetzzzzzzzzz
Rusty
(misschien heeft iemand pics/ linkie naar een website??)
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400