cqs chassis
cqs chassis
goeiedag, ik ben van plan een nieuw gegalvaniseerd chassis bij cqs te kopen. Ze hebben de keuze tussen een wheels en imitatiechassis . Heeft iemand ervaring met deze chassis?
Dyane 1981
Als ik jou was zou ik voor een der fransoze gaan. Die heb ik ook en dat is een prachtig exemplaar.
Wheels is natuurlijk ook genoeg over gezegd.
Imitatie lekker laten liggen, niet aan beginnen ivm pasvorm van sommige onderdelen. Niets is irritanter dan zelf nog van alles aan moeten passen.
Let op: er moet een certificaat bij zitten ivm herinslag van het chassisnummer door de RDW. Bij het Der Fransoze chassis is dat het geval.
Zoek anders even op het forum, kun je vast meer vinden.
Wheels is natuurlijk ook genoeg over gezegd.
Imitatie lekker laten liggen, niet aan beginnen ivm pasvorm van sommige onderdelen. Niets is irritanter dan zelf nog van alles aan moeten passen.
Let op: er moet een certificaat bij zitten ivm herinslag van het chassisnummer door de RDW. Bij het Der Fransoze chassis is dat het geval.
Zoek anders even op het forum, kun je vast meer vinden.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Hoi Mol!
Het toeval wil dat ik binnenkort ook die keuze moet gaan maken. Ik ben vooral benieuwd naar evaringen (positief/negatief) met Wheels chassis.
Wat is er genoeg gezegd over Wheels-chassis?
ik heb de zoekfunctie eens gebruikt en kom eigenlijk alleen te weten dat Hobbes er een heeft en er tevreden over is.
Google levert vrij weinig op helaas
Het toeval wil dat ik binnenkort ook die keuze moet gaan maken. Ik ben vooral benieuwd naar evaringen (positief/negatief) met Wheels chassis.
ik heb de zoekfunctie eens gebruikt en kom eigenlijk alleen te weten dat Hobbes er een heeft en er tevreden over is.
1977 Mehari
Wat ik begrepen heb is dat het een vrij stug chassis zou zijn. Maar ervaring heb ik er zelf niet mee. Of het RDW ze ook toe laat weet ik niet. Zou misschien iemand anders meer over kunnen vertellen.joos schreef:Hoi Mol!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
mesten kiezen in belgie wel voor wheels deze is inderdaad beter van pasvorm .
dat je inderdaad niet moet aan liggen verboren .
wat je met de imitatie wel hebt hier en daar nog een gat boren verboren enz.
ook kan je terug verstevegingen in liggen lassen zoals bij een van ouds om de stevigheid en plooien tegen te gaan.
dit zou beduidelijker niet hoeven bij het wheels model .
helaas moet ik je vertellen dat ik dit ook maar heb van het horen zeggen in m'n vriend z'n garage (eendenboer uit merksem en eendenboer uit deurne ook meerdere uit onze Heiste club )
of je dit nu beschouwd als iets betrouwbaar moet je zelf beslissen .
maar denk wel dat het ook bij de cqs bevestigt zal worden waar nu ook 2 of ik denk al zelfs 3 bokkebroeders van onze club werken
check it out
dat je inderdaad niet moet aan liggen verboren .
wat je met de imitatie wel hebt hier en daar nog een gat boren verboren enz.
ook kan je terug verstevegingen in liggen lassen zoals bij een van ouds om de stevigheid en plooien tegen te gaan.
dit zou beduidelijker niet hoeven bij het wheels model .
helaas moet ik je vertellen dat ik dit ook maar heb van het horen zeggen in m'n vriend z'n garage (eendenboer uit merksem en eendenboer uit deurne ook meerdere uit onze Heiste club )
of je dit nu beschouwd als iets betrouwbaar moet je zelf beslissen .
maar denk wel dat het ook bij de cqs bevestigt zal worden waar nu ook 2 of ik denk al zelfs 3 bokkebroeders van onze club werken
check it out
see you when you see me
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Zelf heb ik de beste ervaringen met chassis uit Cassis. (van de mehari club)
Passen perfect, maar dat is logisch want ze gebruiken de originele mallen van Citroen.
Passen perfect, maar dat is logisch want ze gebruiken de originele mallen van Citroen.
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl
www.2cvtransahara.nl
-
- Heavy user
wat raar, want de reden dat het rdw nu chassis, anders dan origineel, goedkeurd is omdat deze chassis in het buitenland toegestaan worden en onder het mom één europa... maar dan ineens het wheels chassis niet? rare jongens die mensen bij de rdw
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- De Forumbelg
Moest ik een gegalvaniseerd chassis kopen zou het een Wheels zijn. Daar ben je tenminste zeker dat de galvanisé overal zijn werk gedaan heeft. Bij één met originele constructie heb ik daar zeer sterke twijfels bij. Maar voor eigen gebruik zou ik nooit een gegalvaniseerd kopen, gewoon een origineel van Cassis.
Yannick
Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
Tenzij je extreme sahara vacanties is de planning hebt staan kun je gewoon een imitatie ( zijn trouwens van de graaff) chassis nemen , de pasvorm is prima , ik rijd er al een kleine 10 jaar mee rond.2cv Mol schreef:bedankt voor de reacties. De man van cqs vertelde mij aan de telefoon dat er bijna geen verschil zit tussen de kwaltiteit van een imitatie en een wheels. Ze verkopen ook een origineel gegalvaniseerd chassis van citroën. Ik denk dat ik voor deze ga gaan.
( eh een kleine 350,000 km)
ik zou meteen weer hetzelfde monteren .
een wheels chassis is ook uitstekend , maar ik zou niet weten waarom je meer geld uit zou geven , alleen maar om een buizenchassis te hebben.
als het normakle de graaf chassis het ook prima doet.
welke je ook neemt, een verzinkt chassis is een verademing, na 10 jaar is het zink dof geworden , voor roest moet ik denk ik nog eens 20 jaar wachten.
immitatiechassis van cqs passen perfect, zit er nu al ruim een half jaar onder bij mij.'"k neem regelmatig belgische vluchtheuvels met mooie snelheid en 't is nog niet gebroken duss.... als je er een wheelschassis onder gooit kan je natuurlijk wel botsen zonder schade aan je eend... 'k denk dat zo'n extra stevig chassis een beetje overroepen is