startmotor klikt af en toe

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Gesloten
rode geit
Gebruiker
Gebruiker

startmotor klikt af en toe

Bericht door rode geit » di 10 mar, 2009 06:58

Hey,

Regelmatig als ik wil starten geeft mijn startmotor niet meer dan een klik. Als ik dan een paar keer opnieuw probeer vertrekt hij wel op den duur, maar ik heb schrik dat hij dat op een dag niet meer gaat doen. Iemand een idee waar dat aan kan liggen. De start motor is 3 weken geleden vervangen door een nieuwe in een heel goede garage, dus daar kan het niet aan liggen lijkt me...
Ik heb alleen de indruk dat het erger wordt, dus dat baart me zorgen.

(btw, kunnen jullie in mensentaal uitleggen wat het kan zijn, want ik ben een redelijke leek :oops: )

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » di 10 mar, 2009 09:32

Die klik is het relais.

Je startmotor draait niet doordat hij:
-te zwaar draait (lager dood), wat me sterk lijkt als de motor nieuw is,
-niet genoeg stroom krijgt, door een slecht contact of versleten koolborstels.
De start motor is 3 weken geleden vervangen door een nieuwe in een heel goede garage, dus daar kan het niet aan liggen lijkt me...
Ook bij goede garages gaat wel eens iets mis, ook goede garages zijn afhankelijk van materiaal en onderdelenleveranciers..
Maar goede garages geven garantie en zijn zeker bereid even voor je te kijken. Ik zou dus teruggaan, als "redelijke leek" kun je vragen of je mee kan kijken, steek je gelijk wat op! Succes.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » di 10 mar, 2009 14:24

Het startslot en de kabelaansluitingen op de startmotor en accu eens even checken. Ook de massa.
diverse Citroens, wat anders.

rode geit
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door rode geit » vr 13 mar, 2009 18:39

Bedankt voor de tips.

Ben intussen langs de garage geweest en het bleek een defect in de startmotor te zijn, dus ze hebben er een nieuwe gestoken. Weet ik ineens hoe ik een nieuwe startmotor moet steken :wink:

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » zo 15 mar, 2009 10:54

Mooi iets, garantie! ;)
Probleem opgelost, deze gaat op slot.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Gesloten