1955; hoe loopt alles onder de motorkap?
-
- Beginner
1955; hoe loopt alles onder de motorkap?
Beste Allen,
Ik ben flink bezig met de opbouw van mijn 1955 AZ, en nu komen er toch wat vraagtekens naar boven: Hoe loopt het laatste stuk benzineleiding (tot aan de benzinepomp), hoe zit het oliebadluchtfilter gemonteerd (speciale exportfilter), hoe loopt het stangetje van gaspedaal naar carburateur (let op: rechtsgestuurd) etc etc. Al deze delen waren al gedemonteerd toen ik de eend kocht.
Kan iemand voor mij het motorcompartiment van een 12 pk (mag van mij ook 9 of 18 zijn) helemaal suffotograferen en mij de foto's opsturen, zodat ik een beter idee heb van wat waar en hoe komt?
Groeten uit Afrika,
Stef
Ik ben flink bezig met de opbouw van mijn 1955 AZ, en nu komen er toch wat vraagtekens naar boven: Hoe loopt het laatste stuk benzineleiding (tot aan de benzinepomp), hoe zit het oliebadluchtfilter gemonteerd (speciale exportfilter), hoe loopt het stangetje van gaspedaal naar carburateur (let op: rechtsgestuurd) etc etc. Al deze delen waren al gedemonteerd toen ik de eend kocht.
Kan iemand voor mij het motorcompartiment van een 12 pk (mag van mij ook 9 of 18 zijn) helemaal suffotograferen en mij de foto's opsturen, zodat ik een beter idee heb van wat waar en hoe komt?
Groeten uit Afrika,
Stef
Slough AZ PO 1955
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Hallo Stef.
De benzineleiding zit op de onderrand van het chassis en daarvan loopt
een rubberslang langs de motorbeplating naar de pomp.Voor de gasstang
weet ik het ook niet omdat hier allemaal linkse besturing rijdt
Misschien heb je wat aan www.mcda.com.
De benzineleiding zit op de onderrand van het chassis en daarvan loopt
een rubberslang langs de motorbeplating naar de pomp.Voor de gasstang
weet ik het ook niet omdat hier allemaal linkse besturing rijdt
Misschien heb je wat aan www.mcda.com.
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
In "How to restore a Citroen 2cv" van Lindsay Porter staan heel veel plaatjes.
Dit is een ideaal boek als je een oude 2cv wilt opknappen.
http://www.amazon.com/Restore-Citroen-E ... 1903706440
Dit is een ideaal boek als je een oude 2cv wilt opknappen.
http://www.amazon.com/Restore-Citroen-E ... 1903706440
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl
www.2cvtransahara.nl
-
- Beginner
onder de motorkap
Reuze bedankt allemaal.
Fer; bedankt voor de fotootjes,
Marco; graag foto's maken van zoveel mogelijk hoeken!
Gerard; bedankt,
Bleu(??) ik heb het betreffende boek; inderdaad geweldig, maar juist op dit stukje net te weinig foto's voor mijn eend.
Ik ga zometeen een dorpje verderop (meteen 80 km) naar een autosloperij, of eigenlijk openluchtmuseum om een trafficator te kopen; zo'n plastic vlaggetje dat uitklapt ipv een knipperlicht. De engelse eend had dezelfde als.... een Rolls Royce!!!! (en morris, austin etc) jawel! ik ga hem nu van een rolls slopen om hem op mijn eend te zetten.
Groeten uit Afrika,
Stef
Fer; bedankt voor de fotootjes,
Marco; graag foto's maken van zoveel mogelijk hoeken!
Gerard; bedankt,
Bleu(??) ik heb het betreffende boek; inderdaad geweldig, maar juist op dit stukje net te weinig foto's voor mijn eend.
Ik ga zometeen een dorpje verderop (meteen 80 km) naar een autosloperij, of eigenlijk openluchtmuseum om een trafficator te kopen; zo'n plastic vlaggetje dat uitklapt ipv een knipperlicht. De engelse eend had dezelfde als.... een Rolls Royce!!!! (en morris, austin etc) jawel! ik ga hem nu van een rolls slopen om hem op mijn eend te zetten.
Groeten uit Afrika,
Stef
Slough AZ PO 1955