Pagina 1 van 1

stotterende eend

Geplaatst: di 17 mar, 2009 19:44
door verkuilm
Heb in mijn eend nu 3500km gereden met de nieuwe vege revisie motor.
En heb nu een probleem over.
De eend rijdt iets wat stotterend bij half gas rijden, net of ie niet genoeg benzine heeft. Geef je bijna plankgas en rijd je 100km/h dan rijdt ie goed.
Maar zeg constant 75km/h dan rijdt ie niet lekker!

Iemand nog een goed idee waar ik moet zoeken?? Of ervaringe hiermee?

Geplaatst: di 17 mar, 2009 20:27
door joost2cv
Bij mij was het een keer de gaskabel :lol: Makkelijk te controleren maar niet snel aan gedacht. Wel veer los halen en voelen of de binnenkabel soepel door de mantel heen gaat.

De rest van de mogelijke oorzaken kleppen, bougie's, olievulpijp goed? Gaskleppen in de carb nog wel vast?

Grts Joost

Geplaatst: di 17 mar, 2009 23:04
door Spookeend
70/75 is zowiezo een klote snelheid, net te veel om lang in 3 te rijden net te weinig om lekker in 4 te rijden...........

Ik vermoed dat het ligt aan een bepaald toerental, dus zou je het ook hebben bij andere versnellingen en snelheden, maar dan halfgas zeg maar. Zou ik denken aan sproeiertje verstopt ofzo, zeker als het opeens is gekomen.

Geplaatst: wo 18 mar, 2009 09:35
door Hanzzl69
He, weer iemand uit Zeist! :lol:
Welkom hier!

Geplaatst: do 19 mar, 2009 01:07
door Cilinderkop
Oorzaak is te weinig benzine in de eerstetrap,als sproeier door blazen niet helpt,een grote sproeier monteren .

Geplaatst: za 21 mar, 2009 01:34
door Casonline
Heb precies hetzelfde maar dan rond 50 in z'n 3, althans daar ist het meest merkbaar. Het gekke is dat het komen is nadat de eend op de rollenbank is geweest en er een 115 inplaats van 120 in de TWEEDE TRAP is gezet. En dat terwijl je dan echt nog in de eerste trap zit. Ik ga morgen ff kijken of het helpt als ik dus weer die 120 monteer in de tweede trap.

Geplaatst: za 21 mar, 2009 01:48
door Ramon
heel simpel zet een grotere sproeier in de 1e trap bijvoorbeeld een 115 of 120

origineel is 102


succes

Geplaatst: ma 13 apr, 2009 00:01
door verkuilm
Nou heb de kleppen nogmaals gesteld en hij rijdt veel en veel beter!
Ik stel de kleppen altijd per kant, dus eerste de linker ctlinder en dan de rechter. Bij gewone eend motoren gaat dat altijd goed, doe dat al jaren en heb er veel gehad!.

Echter bij revisie motoren werkt dat dus niet :roll: Heb nu beide klepdeksels er gelijk afgehaald en de boel gesteld. Stond te strak maar .10spelling!

Inmiddels 4000km gereden met het blok!

Geplaatst: ma 13 apr, 2009 09:06
door Bertje Beige
Bij oudere Eenden is het inderdaad anders kleppen stellen, ik weet niet hoe, maar bij moderne 2cv6 motoren moet je bij een koude motor de klep stellen als dezelfde klep van de andere cilinder maximaal open staat :wink:

Geplaatst: ma 13 apr, 2009 09:28
door Deuche Fester
Dat is wel raar, want ik heb het bij het reviseren van mijn motor echt goed getest. Aangezien de Haynes methode en originele 2cv methode op die manier van elkaar verschilden.

Uiteindelijk op beide manieren gedaan en nagelopen met de voelermaat. Geen verschil.