stotterende eend

Plaats reactie
verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 528
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

stotterende eend

Bericht door verkuilm » di 17 mar, 2009 19:44

Heb in mijn eend nu 3500km gereden met de nieuwe vege revisie motor.
En heb nu een probleem over.
De eend rijdt iets wat stotterend bij half gas rijden, net of ie niet genoeg benzine heeft. Geef je bijna plankgas en rijd je 100km/h dan rijdt ie goed.
Maar zeg constant 75km/h dan rijdt ie niet lekker!

Iemand nog een goed idee waar ik moet zoeken?? Of ervaringe hiermee?

Gebruikersavatar
joost2cv
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 24 aug, 2004 20:17
Locatie: Citroville

Bericht door joost2cv » di 17 mar, 2009 20:27

Bij mij was het een keer de gaskabel :lol: Makkelijk te controleren maar niet snel aan gedacht. Wel veer los halen en voelen of de binnenkabel soepel door de mantel heen gaat.

De rest van de mogelijke oorzaken kleppen, bougie's, olievulpijp goed? Gaskleppen in de carb nog wel vast?

Grts Joost

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » di 17 mar, 2009 23:04

70/75 is zowiezo een klote snelheid, net te veel om lang in 3 te rijden net te weinig om lekker in 4 te rijden...........

Ik vermoed dat het ligt aan een bepaald toerental, dus zou je het ook hebben bij andere versnellingen en snelheden, maar dan halfgas zeg maar. Zou ik denken aan sproeiertje verstopt ofzo, zeker als het opeens is gekomen.
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » wo 18 mar, 2009 09:35

He, weer iemand uit Zeist! :lol:
Welkom hier!
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Cilinderkop
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 12 sep, 2008 01:35
Locatie: Oudelande

Bericht door Cilinderkop » do 19 mar, 2009 01:07

Oorzaak is te weinig benzine in de eerstetrap,als sproeier door blazen niet helpt,een grote sproeier monteren .
Houd het hoofd luchtgekoeld

Casonline
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 277
Lid geworden op: za 3 jul, 2004 20:01
Locatie: Schiedam

Bericht door Casonline » za 21 mar, 2009 01:34

Heb precies hetzelfde maar dan rond 50 in z'n 3, althans daar ist het meest merkbaar. Het gekke is dat het komen is nadat de eend op de rollenbank is geweest en er een 115 inplaats van 120 in de TWEEDE TRAP is gezet. En dat terwijl je dan echt nog in de eerste trap zit. Ik ga morgen ff kijken of het helpt als ik dus weer die 120 monteer in de tweede trap.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » za 21 mar, 2009 01:48

heel simpel zet een grotere sproeier in de 1e trap bijvoorbeeld een 115 of 120

origineel is 102


succes

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 528
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » ma 13 apr, 2009 00:01

Nou heb de kleppen nogmaals gesteld en hij rijdt veel en veel beter!
Ik stel de kleppen altijd per kant, dus eerste de linker ctlinder en dan de rechter. Bij gewone eend motoren gaat dat altijd goed, doe dat al jaren en heb er veel gehad!.

Echter bij revisie motoren werkt dat dus niet :roll: Heb nu beide klepdeksels er gelijk afgehaald en de boel gesteld. Stond te strak maar .10spelling!

Inmiddels 4000km gereden met het blok!

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1217
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » ma 13 apr, 2009 09:06

Bij oudere Eenden is het inderdaad anders kleppen stellen, ik weet niet hoe, maar bij moderne 2cv6 motoren moet je bij een koude motor de klep stellen als dezelfde klep van de andere cilinder maximaal open staat :wink:
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Deuche Fester
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 352
Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
Locatie: Hilversum

Bericht door Deuche Fester » ma 13 apr, 2009 09:28

Dat is wel raar, want ik heb het bij het reviseren van mijn motor echt goed getest. Aangezien de Haynes methode en originele 2cv methode op die manier van elkaar verschilden.

Uiteindelijk op beide manieren gedaan en nagelopen met de voelermaat. Geen verschil.
Nu met nieuwe nickname!
was: Thadeez

Plaats reactie