Zwak brandende koplamp... (Dynamo)

Gesloten
lr88kf
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 30 apr, 2003 14:56
Locatie: Almere

Zwak brandende koplamp... (Dynamo)

Bericht door lr88kf » za 24 jan, 2004 17:02

:?: Wat is er aan de hand als mijn linker koplamp zwakker brandt dan de ander en mijn spanningsmeter in het dashboard heen en weer gaat van normaal tot omlaag in het rode gebiedje?

Iemand suggestie's waar te beginnen?

Grtz. Rob
"Assumption is the mother of all fuck-ups"

Gebruikersavatar
Job
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 142
Lid geworden op: za 27 dec, 2003 00:49
Locatie: Zutphen

Bericht door Job » za 24 jan, 2004 19:39

ket kan een massa probleem zijn. je moet ff bij de koplamp kijken naar roest vorming en de stekkertjes schoonschuren die op de lamp geklikt zijn en ff invetten met (zuurvrije) vasaline. Misschien gaat dan je spanningsmeter ook weer normaal doen.
Succes :!:

lr88kf
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 30 apr, 2003 14:56
Locatie: Almere

Bericht door lr88kf » ma 26 jan, 2004 20:04

Ben er uit dat de koolborstels van de dynamo op zijn. Moeten nu vervangen worden, maar hoe. Ik kan dit nergens terugvinden en ik ben wel handig maar een beetje leidraad zou ik wel kunnen gebruiken...

Wie geeft mij tips en advies???

Vast bedankt,

Rob
"Assumption is the mother of all fuck-ups"

lr88kf
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 30 apr, 2003 14:56
Locatie: Almere

Bericht door lr88kf » wo 4 feb, 2004 10:04

Is opgelost, koolborstels vervangen en rijden met die hap......

Rob :D
"Assumption is the mother of all fuck-ups"

Gast

Bericht door Gast » wo 4 feb, 2004 17:36

hoe wist je hoe je doe koolborstels moest vervangen? ik bedoel hoe heb je doe verwisseld, zonder enige instructies?

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 5 feb, 2004 20:58

waarschijnlijk omdat dat maar 1 of 2 boutjes en een stekkertje zijn die je los moet maken en weer vast. denk er wel even aan altijd de accu los te koppelen als je iets gaat doen aan het electrische circuit!

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

lr88kf
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 30 apr, 2003 14:56
Locatie: Almere

Bericht door lr88kf » zo 8 feb, 2004 19:49

Ik heb de hele dynamo eruit gesleuteld....10 minuutjes en hij lag op de grond. Vervolgens draai je de twee schroefjes los waarmee het kunststof houdertje van de koolborstels vast zit in de dynamo en dan neem je dat hele dingetje er uit. Dan heb je dus de koolborstels in je handen. Bij mij was er dus ééntje helemaal weg tot op het plastic en dan werkt de dynamo niet goed meer dus.....Twee nieuwe koolborstels gehaald (3 euri), de oude los gesoldeerd en de nieuwe erin gesoldeerd. Hele zaakje voorzichtig weer in de dynamo gedraaid en vastgezet. Dynamo terug ingesleuteld en de snaar niet te strak en niet te los en starten maar......en zie, géén probleem meer, helemaal goed en een fluitje van een cent. :D :D
"Assumption is the mother of all fuck-ups"

Gebruikersavatar
Job
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 142
Lid geworden op: za 27 dec, 2003 00:49
Locatie: Zutphen

Bericht door Job » zo 8 feb, 2004 23:14

NETJES!!!! 8)

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 9 feb, 2004 00:19

lr88kf schreef:Ik heb de hele dynamo eruit gesleuteld....10 minuutjes en hij lag op de grond. ....... Dan heb je dus de koolborstels in je handen. Bij mij was er dus ééntje helemaal weg tot op het plastic en dan werkt de dynamo niet goed meer dus.....Twee nieuwe koolborstels gehaald (3 euri), de oude los gesoldeerd en de nieuwe erin gesoldeerd. . :D :D
wat voor een dynamo heb jij dan? bij een ducelier, paris rohne en een iskra hoef je de dynamo niet helemaal te verwiujderen en toen ik nieuwe koolborsteltjes kocht, kocht ik zo'n heel nieuw plastic ding. dus geen gesoldeer. ook iets van 2 a 3 euro. is in 2 minuten gebeurd.

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gesloten