Open luchtfilter

Plaats reactie
Deuche Fester
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Open luchtfilter

Bericht door Deuche Fester » di 7 apr, 2009 16:48

Wij hebben nu een tijd gereden met open luchtfilters van het merk habbiebabbie, oftewel, goedkope merkloze bagger. In 2 van de 3 gevallen is het interne plastic werk kapotgegaan wat terechtkwam in de carburateur waardoor het gas bleef hangen. Aangezien ik wel graag een open luchtfilter willen gebruiken zoek ik er een van het type "schoenendoos". Zie voorbeeld:

Afbeelding

Iemand ervaring mee? K&N, Green, or ander merk?

rode geit
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door rode geit » di 7 apr, 2009 17:05

Hey,

Ik heb al van verschillende mensen gezien dat ze een open luchtfilter hebben. Wat is het voordeel er van? Is het enkel dat stoerder geluid, of geeft het ook meer vermogen? Zijn er ook nadelen aan verbonden? En hoe gemakkelijk is het te installeren?

Grtz

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Bartje » di 7 apr, 2009 17:06

Ik heb een K&N met flexibele ronde aansluiting die dus ook oval gedrukt kan worden op een 2cv carb, en hij werkt i.c.m. airbox en "turbotube" prima.

Edit: Nadeel is meer kabaal en voor het beste resultaat heb ik ook m'n sproeiers aan gepast.

Deuche Fester
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Deuche Fester » di 7 apr, 2009 17:30

Ik heb onlangs de originele luchtfilter weer geplaatst en merkte wel degelijk een groot verschil, zowel bij het optrekken als topsnelheid. Met het open luchtfilter trek ik bij het opschakelen zelfs in zijn 3 nog net slippend door. En ik haal dan ruim 125km/h. Met het standaard luchtfilterhuis blijf ik rond de 112km/h en optrekken gaat veel langzamer. Ook het stijgen en dalen in de toeren gaat langzamer.

Wat ik wel moet aangeven is dat ik onlangs mijn motor heb voorzien van 9:1 compressie zuigers/cilinders en een race nokkenas. Dit is dus iets anders dan een originele 602.

Bartje, heb jij een foto van je luchtfilter, of merk/type en afmetingen? Wat bedoel je met een Airbox, en welke sproeiers heb jij in je carb zitten?

joost2cv
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door joost2cv » di 7 apr, 2009 22:50

K&N filter in het originele filterhuis met een aangepaste inlaatbuis. Met sproeier 100-130 rijdt prima en optrekken zonder haperingen. Oke 130 sproeier verminder ik nog wel een keer

Nicky
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Nicky » wo 8 apr, 2009 08:07

Ik heb het luchtfilter aan het originele rubber vast gemaakt.
De visa motor trekt nu veel beter dan met het standaard luchtfilter.
Afbeelding
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl

BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » do 9 apr, 2009 12:11

Ik had in de burton ook een K&N filter. Prima geluid (je zit toch cabrio) en prestaties ook niet slecht. Alleen nog met de sproeiers dingen aan het proberen (heb nog geen goede match gevonden). Ik merkte het wel aan de burton.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Plaats reactie