Startprobleem

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Plaats reactie
michel08
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Startprobleem

Bericht door michel08 » vr 10 apr, 2009 21:50

Ik heb verleden week een nieuwe starter gestoken,de eerste twee dagen verliep alles perfect maar nu krijg ik de motor bijna niet meer aan de gang,weet het niet goed,zou het de stroomregelaar kunnen zijn? Zit ook een nieuwe batterij in de wagen.
Ceci n'est pas une voiture....c'est une art du vivre !!!

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » za 11 apr, 2009 09:21

gaat hij wel snel rond, zo ja is het een poolse startmotor, zo ja, wissel eens om voor een orginele en kijk vervolgens.

BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » za 11 apr, 2009 12:28

Wat voor merk is die Poolse startmotor? Dan weet ik als mijn startmotor vervangen moet worden welk ik dan niet moet hebben.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 12 apr, 2009 11:28

Weet ik niet Bas, maar is makkelijk herkenbaar, de motor zelf is kleiner dan die van de orginele startmotoren en het bevestigingshuis lijkt daardoor groter dan de motor zelf. Bij een orginele loopt dat in 1 lijn door.

BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » zo 12 apr, 2009 12:15

Aha, dat is al een herkenningspunt. Ik heb denk namelijk dat de startmotor van de dyane op is nl. en deze t.z.t. vervangen moet worden.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

rode geit
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door rode geit » zo 12 apr, 2009 15:40

Ik heb intussen al de ervaring dat die poolse startmotoren rommel zijn, en dat je beter een originele kan (laten) reviseren.

@michel: best eens aan de slag gaan met een voltmeter. Beginnen bij je alternator als je motor aanstaat, die moet iets meer dan 14 volt geven. Anders is hij er aan.

Als dat in orde is moet je eens aan de batterij meten met draaiende motor; is daar de spanning lager (zeg 12 volt of zo) dan is wss je spanningsregelaar er aan. Als de spanningsregelaar helemaal op is stopt de motor ook als je tijdens het draaien je plus van de batterij loskoppelt, omdat je bobine dan niet langer stroom krijgt, maar dat hij blijft draaien is geen garantie dat je spanningsregelaar nog volledig in orde is.

Misschien ook eens meten of je nergens verlies hebt als de motor uitstaat, waardoor de accu dan langzaam leegloopt.
Ook je bobine eens checken mss.

Laat eens weten wat het was. Heb een paar dagen geleden een gelijkaardig probleem gehad (zie "geen kik").

michel08
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door michel08 » zo 19 apr, 2009 20:53

Ik heb de nieuwe starter er terug uitgehaald en de oude er terug ingestoken,was een poolse starter,de bendix bleef regelmatig hangen,heb deze zonder probleem terug kunnen inwisselen.
Ceci n'est pas une voiture....c'est une art du vivre !!!

Plaats reactie