Pagina 1 van 1

schoonmaken cylinderkoppen

Geplaatst: zo 3 mei, 2009 22:08
door leon76
hoe maak ik de cylinderkoppen schoon? deze hebben namelijk redelijk wat zwarte aanslag aan de binnenkant

Geplaatst: zo 3 mei, 2009 22:12
door TB
Als ik jou was zou ik het met een ontvetter proberen en dan met perslucht afspuiten.

Bij het revisiebedrijf waar ik mijn cilinderkoppen heb laten doen deden ze in zo een spoelbak waarbij de cilinderkop telkens ronddraaide in de bak.

Geplaatst: zo 3 mei, 2009 22:13
door Yannick
Hallo,

Als je bezig bent met een volwaardige revisie kan je alles beter later zandstralen, of parelstralen voor een mooi halfglanzend resultaat.


Yannick

Geplaatst: zo 3 mei, 2009 22:23
door leon76
zandstralen ook in de binnenkant? want daar zit de zwarte aanslag (heeft waarschijnlijke niet z'n lekkere verbranding gehad
zuigers heb ik redelijk schoon gekregen

Geplaatst: zo 3 mei, 2009 22:52
door Deuche Fester
Goed met ontvetter en en kwast, eventueel daarna met een licht schuurpapiertje de zwarte aanslag wegschuren. Beter zou zijn zoals Yannick al aangaf, het te (laten) zandstralen.

Geplaatst: ma 4 mei, 2009 10:50
door Jheronimus
Binnenkant kun je beter niet stralen. Koolaanslag is ook niet vet dus ontvetten heeft geen nut.

Zelf ontkool ik met een koper-borstel zodat er geen krassen ontstaan.

Geplaatst: ma 4 mei, 2009 11:15
door 2cv Michel
Ik doe het altijd aan de binnenkant met koperen borstel op boormachine daarna de klepjes terug roderen
Buitenkant met ontvetter en perslucht is meestal mooi te krijgen zonder te stralen(zie je achteraf toch niks van)

Geplaatst: ma 4 mei, 2009 13:18
door AZL57
kunt eens met overreinigings spray proberen, die lost ook verkoolde resten op. Pas op dat je met schuren/stralen de rand waar de cylinderbus invalt niet beschadigd want dan sluit ie niet meer goed af. Is ook te repareren met klepslijppasta als de beschadiging niet te diep is.

Geplaatst: ma 4 mei, 2009 13:33
door TimVS
op het circuit gebruiken schuurpapier met een heel fijne korrel op een schuurborstel, die juist in de cilinder past

Geplaatst: wo 6 mei, 2009 10:41
door leon76
2 cv Michel schreef:Ik doe het altijd aan de binnenkant met koperen borstel op boormachine daarna de klepjes terug roderen
)
kleppen roderen wat is dat?

Geplaatst: wo 6 mei, 2009 10:56
door 2cv Michel
leon76
Dat is de geslepen schuine kant waar de klep 100% zou mee moeten afsluiten met pasta terug inslijpen

Foto's en meer uitleg :van Deuche Fester op dit forum
Revisie + tuning 602 motor (Met foto's)
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=755 ... n&start=15

Afbeelding

Michel

Geplaatst: wo 6 mei, 2009 15:21
door backfire
ovenreiniger niet gebruiken want dat tast aluminium aan.

scotchbrite of koperborstel, eventueel met hulp van schrapertje voor de echte dikke aanslag.

Geplaatst: wo 6 mei, 2009 18:22
door AZL57
ok, wist ik niet, dank voor de tip.