Pagina 1 van 4
carburateur schoon maken
Geplaatst: wo 13 mei, 2009 23:21
door siemen
de titel zegt het wel
wat is nou de beste manier van schoonmaken
ding helemaal uitelkaar halen??
hoe gaat het dan met de afstelling?
enz enz
Geplaatst: wo 13 mei, 2009 23:23
door Michiel van G.
Ik heb goede ervaringen met het ultrasoon reinigen van dergelijke objecten (bij DAFjes)
de carburateur hoeft dan niet eens geheel uit elkaar.
Geplaatst: wo 13 mei, 2009 23:29
door landloper
Ik heb goede ervaring met de carburateur uit elkaar te halen en met remmenreiniger stevig schoon te maken. Alles doorblazen met perslucht en weer monteren. Uiteraard moet je erna het mengsel afstellen maar dat is niet het grootste probleem.
Geplaatst: do 14 mei, 2009 09:43
door Deuche Fester
Onlangs nog gedaan, ging prima zolang je maar even oplet hoe de boel in elkaar moet

Ik heb gewoon foto's gemaakt van het uit elkaar halen en dat werkt prima!
Heb de boel met Terpetine schoongemaakt (bij gebrek aan remmenreiniger. Daarna de nodige scharnierpunten met kruipolie behandeld zodat het soepeltjes loopt.

Geplaatst: do 14 mei, 2009 10:18
door BasvanEerden
Ik heb de carburateur van de dyane ook helemaal uit elkaar gehaald. Steeds stukje voor stukje en alles genoteerd. Daarna alles schoongemaakt remmenreiniger en schoongeblazen. Toen met een rep.kitje en de andere onderdelen weer in elkaar gezet. Dat doe ik straks ook met de burton.
Geplaatst: do 14 mei, 2009 14:21
door TB
Remmenreiniger moet goed genoeg zijn. Maar belangrijker is denk nog dat je sproeiers doorgeblazen worden. En dat je membraam ok is. In zo een revisiesetje zit een nieuw membraampje. De sproeiers in zo een setje komen vaak niet overeen. Dus gewoon je originele gebruiken. Of in elk geval de juiste maat erin stoppen. En je vlotterhoogte natuurlijk goed afstellen!
Geplaatst: do 28 mei, 2009 16:36
door LosPoppelos
Deuche Fester, hoe heb je in vredes naam dat vlotter gedeelte losgekregen van het bovenste deel van de carb?
Wilde die van mij ook helemaal uit elkaar halen en reinigen, maar kreeg die puzzel niet opgelost en was beetje huiverig om bruut geweld toe te passen.
Geplaatst: do 28 mei, 2009 17:24
door Deuche Fester
het scharniertje kan je er voorzichtig uitkloppen, is gewoon een pennetje.

Geplaatst: do 28 mei, 2009 17:34
door AZL57
Gebruik goed passenden schroevendraaiers voor de messing schroefjes want je molt ze zo.
Bij mij lekte het nieuwe membraan binnen 5 dagen, heb de oude er maar weer ingezet en die doet het nog steeds. Die was ook maar 35 jaar oud

Geplaatst: do 28 mei, 2009 20:31
door LosPoppelos
Ik kreeg ook wel meer dingen niet goed los hoor. 2 schroefjes en dan zou het klepke zo uit het asje geschoven kunnen worden.. nou niet dus..
Geplaatst: do 28 mei, 2009 20:48
door AZL57
volgens mij kan het klepje maar naar 1 kant uit het asje worden geschoven. het niet iets taps?
Geplaatst: do 28 mei, 2009 22:31
door thomaaas
k had hier gelezen t hele ding gewoon in de diesel flikkeren, heb t bij de eend nog nooit gedaan maar bij de tomos werkte ut prima
Geplaatst: do 28 mei, 2009 22:53
door Deuche Fester
LosPoppelos schreef:Ik kreeg ook wel meer dingen niet goed los hoor. 2 schroefjes en dan zou het klepke zo uit het asje geschoven kunnen worden.. nou niet dus..
Dat ken ik, het zit allemaal vrij strak

Geplaatst: vr 29 mei, 2009 05:43
door LosPoppelos
Lopen inderdaad ook taps en kunnen maar een kant op, ze zitten in ieder geval goed vast.
Geplaatst: vr 29 mei, 2009 09:35
door dyane_maniac
LosPoppelos schreef:Ik kreeg ook wel meer dingen niet goed los hoor. 2 schroefjes en dan zou het klepke zo uit het asje geschoven kunnen worden.. nou niet dus..
die boutjes/schroefjes zitten ook geborgd! belangrijk om deze naderhand ook weer te borgen anders kan je gasklep er uit donderen onder het rijden