Cilindertapeind in carter gebroken...(M6)

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Plaats reactie
Arij
Beginner
Beginner

Cilindertapeind in carter gebroken...(M6)

Bericht door Arij » za 16 mei, 2009 11:08

Alles eerst, is dit meer een vraag over een gereedschap stuk, dan over een oplossing. Ik heb het topic maar hier gezet, want ik weet niet precies waar ik het anders zou moeten zetten.

Er zijn een aantal opties, waarvan sowieso een 'helicoil-setje' kopen, echter is dit aardig duur.
Er moet vast nog iets anders zijn, dacht namelijk dat er iets is als een boortje met een draadtapper, die je linksom tapt. Op een gegeven moment kun je dus niet meer verder draaien en zal het gebroken tapeind mee gaan draaien, linksom, en komt het tapeindje dus uit mn carter.

Weet iemand of dit stukje gereedschap bestaat, zo ja, hoe het heet en waar het eventueel te verkrijgen is?

Het heeft trouwens niets met een 2CV te maken, maar met een blokje van een puch maxi.

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » za 16 mei, 2009 11:15

Ja dit gereedschap bestaat, je kunt het krijgen bij de betere automaterialen zaken. Het zijn linkse tappen, het afgebroken tapeintje wordt met een speciale conische boor uitgeboord. Daardoor gaar de tap steeeds vaster zitten en neemt het afgebroken eind mee naar buiten. Als alles goed gaat. Spaar hier niet op kwaliteit want als de links tap afbreekt ben je verder van huis.
Bij bijv Facom ben je voor een setje boor en tap ongeveer 20 euro kwijt.
diverse Citroens, wat anders.

TB
Moderator

Bericht door TB » za 16 mei, 2009 14:28

Ik weet wat je bedoelt. Koop zoals gezegd een goed stukje gereedschap hiervoor want met troep kom je er niet.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Arij
Beginner
Beginner

Bericht door Arij » za 16 mei, 2009 14:56

Oke, bedankt!!

Ik heb het idd bij Facom kunnen vinden!

Plaats reactie