Heb de 123 even onder spanning gezet met direct een draad naar de accu zonder de +pool aan te sluiten... gevolg was gelijk dikke vonk en warm draadje. Er is dus duidelijk iets mis met de 123.
Helaas kan ik ff niets anders doen, heb m'n tools ff niet hier in den haag
TB schreef:Ik weet niet hoe gevoelig zo een 123 is voor bliksem. Maar hier thuis waren de telefooncentrale, de kabelmodem en de router ook naar de eeuwige jachtvelden... Inmiddels gelukkig weer nieuw.
Misschien dat het met de bliksem te maken had omdat je schrijft dat het in een onweersbui is gebeurd? Want het ziet er niet echt uit als een logische plek waar de kabelboom doorslijt ofzo.
Blikseminslag lijkt me wel heel sterk en dat zou ik toch zelf ook wel gemerkt moeten hebben. Bovendien was ik nu dan blij geweest als dit de enige schade was.
André Post schreef:Hoe zit het dan met je zekeringen?
123 kan je doormeten.
Is de draad niet op het ventilator huis doorgesleten?
Er is verder geen zekerering gesprongen, daarom is de boel ook gaan branden.
Wat kan ik aan de 123 meten, en wat zouden de waarden dan moeten zijn??
Op het punt waar die naar binnen gaat zit alles nog netjes in het rubberje.
Spookeend schreef:is dat een 123 die met van die stroomdiefjes is aangesloten? Kan zijn dat er toch ergens goed vocht tussen is gekomen ofzo?
Check alle bedrading goed, bij mij was het tot achter dash weg, en had onderweg ook de voeding van de dynamo gepakt, en die is niet gezekerd..........
Beter dubbel checken hoor
De 123 zit gewoon netjes aangesloten, zonder stroomdiefjes met een directe draad aan de originele bedrading.
Met wat ik tot nu toe gezien heb lijkt de draad nog niets anders meegenomen te hebben dus misschien heb ik geluk.