Bij het testen hoe de oliekoeler te monteren en of hij past stuitte ik op een apart probleem.
De buisjes moeten minimaal 34 mm het blok in geschoven worden om de mantelmoeren tegen het blok aan te kunnen draaien, ik kom alleen niet verder dan 30 mm.
Bij meten blijkt dat de gaten in het blok in 3 trappen in diameter afnemen.
De laatste vanaf 30 mm in het blok is 9 mm in doorsnede.
Het pijpje van de koeler is 10 dus het lijkt me de bedoeling dat dit er tegen aan komt en niet erin want dat past niet.
Ik kom dus 4 mm te kort, of te wel, tussen de flens van de moer en het blok zit nog aandraairuimte van 4mm die nergens vandaan kan komen.
Mijn oude koeler erbij gepakt, die paste zowiezo, en daar heb ik hetzelfde probleem.
Ik doe dus iets fout, zie iets over het hoofd, of nog wat anders, in ieder geval, ik kom er niet uit.
Wie oh wie....
probleem monteren oliekoeler
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Het ene buisje wel, het andere niet, maar ze willen allebei niet.
Maar ik heb het idee, of ze nou 100% rond zijn of niet, dat het kleinste gat niet bedoeld is om de pijpjes in te schuiven maar meer dient als aanloop om de olie mooi de koeler in te leiden.
Of moeten ze er wel in?
Over de doorsnede: Doorsnede 1 is voor de schroefdraad en de rubbertjes, doorsn 2 voor het uiteinde van de pijpjes, doorsnede 3 lijkt dus een aanloopleiding waar de pijpjes tegenaan moeten.
Maar ik heb het idee, of ze nou 100% rond zijn of niet, dat het kleinste gat niet bedoeld is om de pijpjes in te schuiven maar meer dient als aanloop om de olie mooi de koeler in te leiden.
Of moeten ze er wel in?
Over de doorsnede: Doorsnede 1 is voor de schroefdraad en de rubbertjes, doorsn 2 voor het uiteinde van de pijpjes, doorsnede 3 lijkt dus een aanloopleiding waar de pijpjes tegenaan moeten.