Pagina 1 van 2
Motor pakt laat op bij gas geven
Geplaatst: do 11 jun, 2009 00:13
door miniminded
Hallo,
Sinds korte tijd sputtert het motortje van onze 2cv6 special uit '87 niet helemaal lekker. De motor pakt laat op bij het gas geven (bij elke versnelling), alsof de brandstof niet direct doorkomt (denk ik zelf). Ik heb gezocht binnen het forum, maar kon niet direct wat concreets vinden. Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen of waar/hoe het beste te beginnen?
De bougies zijn goed en blok is voorzien van elektronische ontsteking...
Bij voorbaat dank!
Bartjan
Geplaatst: do 11 jun, 2009 09:29
door Gerard2cv
Hallo Bartjan
Sputtert het motortje in de uitlaat of terug in het luchtfilter?
Geplaatst: do 11 jun, 2009 10:33
door AZL57
inspuitpompje op de carburateur ontregeld/defect?
Geplaatst: do 11 jun, 2009 12:40
door miniminded
Hallo Gerard en AZL,
Het sputteren is meer bedoelt als uitdrukking, van "hij loopt niet goed". Ik vroeg mij af of het een vaker voorkomend iets is dan het blok inhoud bij gas geven.
Nu heb ik
de checklist al doorgelezen, maar zou graag weten wat een logische stap is om bij te beginnen. Punt 6 lijkt mij slim te controleren, zou dit het kunnen verhelpen?
Gr
Geplaatst: do 11 jun, 2009 13:00
door Gerard2cv
Daarom stelde ik dus je die vraag,want als je te weinig benzine heb,zal hij
dus terug slaan in het luchtfilter.En als het aan de ontsteking ligt zal hij dus ploffen in de uitlaat.
Geplaatst: do 11 jun, 2009 13:28
door backfire
Als hij verder wel goed loopt dan neig ik meer in de richting van AZL, een niet goed functionerende acceleratiepomp
Geplaatst: do 11 jun, 2009 14:45
door dyane_maniac
klinkt mij een beetje als valse lucht
Geplaatst: wo 17 jun, 2009 13:30
door miniminded
De acceleratiepomp functioneert goed. Binnenkort gaan we de carb maar eens loshalen en goed schoonmaken.
Geplaatst: wo 17 jun, 2009 14:25
door dyane_maniac
en al met remmenreiniger of beter startgas gecontroleerd of je geen last hebt van valse lucht? een vuile carb lijkt mij niet deze klachten geven. en valse lucht checken (met name aansluiting spruitstuk) hoef je nix voor te demonteren.
Geplaatst: wo 17 jun, 2009 15:23
door miniminded
Nee, nog niet. Daar moet ik eerst ook nog even naar kijken...
Geplaatst: za 5 dec, 2009 15:30
door miniminded
Vandaag bezig met een revisie setje voor de carburateur. Zover zo goed.
Alleen hou ik een aantal dingen over uit het revisie setje die ik niet kan plaatsen/vinden op/in de carburateur zelf. Heb een paar foto's gemaakt om te laten zien waar ik het over heb.
Links: over uit het revisie setje (5). Rechts: vervangen onderdelen (8 ).
Revisie tot zover, maar waar moeten de overige onderdelen...?
Kan iemand mij vertellen hoe dit verder moet? Of is het zo al goed...?!
Geplaatst: za 5 dec, 2009 16:12
door Gerard2cv
Volgens mij is het zo goed en is de rest voor meerdere typr carburators
Geplaatst: za 5 dec, 2009 16:25
door miniminded
Kon het ook al niet plaatsen, maar toch voor de zekerheid maar ff vragen...
Bedankt! Ga ik de boel weer monteren
Geplaatst: za 5 dec, 2009 17:59
door dyane_maniac
zo te zien, ben je de primaire sproeier "vergeten" te vervangen. maar dat zou ik lekker zo laten. schroefdraad past niet lekker, aan een sproeier gaat niet echt iets stuk en waarschijnlijk ook een compleet andere maat. check de sproeiermaat trouwens ook even bij de secundaire sproeier!
Geplaatst: za 5 dec, 2009 19:17
door miniminded
Wat is de primaire sproeier? Is dat links bovenin op foto 2? Die heb ik o.a. vervangen.
Verder alles vervangen wat ik kon vervangen uit het setje...