Zo, ik laat maar weer een keertje wat van me horen. Heb dan ook even een vraagje over een 123 ontsteking...
We zijn nu met het blokje bezig, schoon maken enz. en we hebben een 123, ontsteking liggen. Nou zit dar een mooi ebeschrijving bij, maar ik heb toch nog even wat vraagjes erover.
In de beschrijving staat dat je een bepaald draadje (weet uit mn hoofd ff niet meer welke kleur) aan het contact moet sluiten en de andere twee draadjes (plus en min naar bobine) moet je nog niet aansluiten. Maar nu ligt de motor dus gewoon los en heb je geen contact of iets. Mijn vraag dus, kun je gewoon met de accu ernaast die ontsteking aansluiten en afstellen.
Verder staat er dat je het vliegwiel op de juiste stand moet zetten en deze stand fixeren met een boortje van 6mm.
Wat is de juiste stand van het vliegwiel en hoe die te fixeren??
Bvd!!
123 ontsteking
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 297
- Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:41
- Locatie: het Westen
Monteren en afstellen met een losse accu moet gewoon kunnen.
In het vliegwiel zit een gaatje geboord dat overeenkomt met een gat in het huis van het vliegwiel. Het zit aan de linkerbovenkant. Als je voor de auto staat dus rechts. Door dit gat kan je een 6mm boortje steken en dan het vliegwiel zo draaien dat het boortje door kan steken in het gat in het vliegwiel.
In het vliegwiel zit een gaatje geboord dat overeenkomt met een gat in het huis van het vliegwiel. Het zit aan de linkerbovenkant. Als je voor de auto staat dus rechts. Door dit gat kan je een 6mm boortje steken en dan het vliegwiel zo draaien dat het boortje door kan steken in het gat in het vliegwiel.
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02