grotere oliefilter

Plaats reactie
heinrich
Beginner
Beginner

grotere oliefilter

Bericht door heinrich » zo 21 jun, 2009 20:44

hoi,

over een maand ga ik naar mongolie toe knallen en ik wil toch wel een grotere oliefilter monteren. weet iemand een filter nummer van een grotere filter die zonder veel moeite past?

grtn Hendrik

check ook www.teamdynasty.nl
Knallen met die hap!

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » zo 21 jun, 2009 22:05

met een speciaal adapterstuk kan er een vw-golf oliefilter gemonteerd worden. ook wordt er gezegd de leidingen van de schijfrem koeling te verwijderen/dichtmaken. Zo gaat er meer koellucht langs de cylinders.
diverse Citroens, wat anders.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 21 jun, 2009 22:49

Bij de kitcarhandel hebben ze vaak ook vervangde bussen die je op je blok kunt zetten. Ik heb ook zo'n bus gemonteerd en heb nu een groter oliefilter van een VW dieselblok.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

joopsmit
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door joopsmit » di 20 okt, 2009 01:12

nadeel is dat waneer je een fikse kuil door knalt dan komt de balk tegen het olie filter en gaat de zooi lekken . Sta je zo zonder oliie . Is mij over komen in Frankrijk Heb in garage toen weer een orgineel terug geplaatst was wel een probleem om weer aan de juiste schroef draad te komen om dat het dus vervangen was door een verloop stukje
van dun naar dik .
Tip normaal rijden dan loopt hij ook niet heet dus hoef je geen exstra koeling.ollie koeler schoon houden moet genoeg zijn.
Gewoon 2cv

Plaats reactie