Al een hele tijd trekt mijn 2CV AZ AM (4) uit 1967 een beetje naar links bij het rijden. Het is echt maar weinig. Bandenspanning van beide voorbanden gecontroleerd en die is van beide banden (nagenoeg) gelijk.
Bij het remmen trekt de 2CV naar rechts.
Kennelijk remt de linker voorrem slechter dan de rechter voorrem, zo meen ik te mogen concluderen.
Heb nog wat geprobeerd te verstellen aan de linker voorrem, maar dat verbetert niets.
Vandaag eindelijk de tijd gevonden om de linker voorrem (trommelrem) open te gaan maken. 2CV omhoog gebracht. Linker voorwiel draait moeizaam rond. Eerst geprobeerd om de afstelnokken terug te draaien. (de voorste met steeksleutel er bovenop achterwaarts gedraaid en de achterste met de steeksleutel er bovenop voorwaarts gedraaid.) Dat terugdraaien lukt, maar het wiel blijft moeizaam ronddraaien.
Wat nu te doen? Moet ik de stelnokken nog veel verder terugdraaien? Of kan ik op een andere manier de remtrommel er uiteindelijk af krijgen?
Ik verneem graag van é'n van jullie.
Bij voorbaat dank voor jullie advies.
Pieter van Schravendijk
linker voorrem zit vast
-
- Beginner
- André Post
- Heavy user
Stelnokken terugstellen, handrem los, als het nog blijft aanlopen
met een hamer tegen de trommel tikken als je de moeren er af hebt.
Hierdoor kunnen de schoenen iets terug schrikken.
Om de trommel er af te krijgen moet je aandrijfas er uit, maar dat wist je vast wel.
Net als wat koelplaatwerk loshalen om ruimte te krijgen.
met een hamer tegen de trommel tikken als je de moeren er af hebt.
Hierdoor kunnen de schoenen iets terug schrikken.
Om de trommel er af te krijgen moet je aandrijfas er uit, maar dat wist je vast wel.
Net als wat koelplaatwerk loshalen om ruimte te krijgen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- André Post
- Heavy user