Volgens mij kan ie gewoon gebogen worden maar ik vraag het maar even voor de zekerheid

Je cilinderkop kan niet te heet worden, aangezien de afvoer van warme lucht al hiervoor gebeurt, namelijk bij het spruitstuk. Bovendien wordt de wagen door de ventilator gekoeld, zou niks uit moeten maken. Het is gewoon minder warme lucht in het interieur.achtpeter schreef:Ik zou zo niet aan de herfst beginnen. Die vervormde slang laat zo te zien te weinig warme lucht (= koellucht) door. Oftewel: je linker cilinderkop kan te heet worden.
Die slang komt pas na de warmtewisselaar, dus als de klep naar buiten staat heeft die slang geen toegevoegde waarde! Ik prop m in de zomer altijd dicht, nooit problemen mee!achtpeter schreef:Nou en of die kop te heet kan worden. We hebben het over één doorgaande luchtstroom langs de cilinderkop, door de warmtewisselaar en dan door een slang naar het interieur of de buitenlucht. Als die slang geblokkeerd wordt, is de luchtstroom aanzienlijk minder. Dus niet alleen minder verwarming, maar ook minder koeling.