Pagina 1 van 2
Motor "ploft" als ie goed warm is
Geplaatst: zo 5 jul, 2009 12:43
door henkpm
De motor van mijn 2cv6 start bij een koude start uitstekend.
Maar als hij goed warm is begint hij af en toe te ploffen en slaat ie bijna af.
Als 't ie dan afgeslagen is is opnieuw starten een crime.
Na goed afgekoeld te zijn gaat alles weer goed.
Iemand een suggestie ?
Henk
Geplaatst: zo 5 jul, 2009 12:48
door 2cv Michel
henkpm
Lijkt mij op een versleten bobine probeer een keer de draadjes te wisselen
Geplaatst: zo 5 jul, 2009 13:59
door Casonline
2cv Michel schreef:
Lijkt mij op een versleten bobine probeer een keer de draadjes te wisselen
Dat is natuurlijk wel een nood oplossing, als je stil komt te staan langs de weg of zo. Uiteindelijk zal het toch moeten vervangen
Geplaatst: zo 5 jul, 2009 15:04
door Martijn, Arnhem
Als een bobine niet goed meer is gaat de motor toch niet ploffen ? Weet zelf ook niet zeker maar heeft het niet meer te maken met de afstelling van kleppen ?
Martijn Arnhem
Geplaatst: zo 5 jul, 2009 16:27
door TB
Dit lijkt wel erg veel op een bobine die te warm wordt. Probeer er eens een andere op te zetten. Misschien gaat het dan wel goed.
Geplaatst: zo 5 jul, 2009 16:50
door Ramon
opzich doen veel eenden dit bij warme start kan ik een tip geven. volgas en doorstarten tot ie aanslaat mooi op toeren laten komen en dan loopt ie goed!
als je puntjes hebt zou ik eerst die even goed afstellen en je bobine gewoon lekker vervangen! dan weet je dat dat goed zit!
Geplaatst: zo 5 jul, 2009 17:20
door Punky
Problemen met de ontbranding bij hogere temp. Ligt 9 van de 10x aan de staat van de bobine. Ik zou zeker aanraden deze eens te vervangen door een andere. Grote kans dat het euvel dan opgelost is.
Bij mij hield hij met mijn vorige bobine wel eens kort in bij hogere temp.
Geplaatst: zo 5 jul, 2009 19:37
door henkpm
Punky schreef:Problemen met de ontbranding bij hogere temp. Ligt 9 van de 10x aan de staat van de bobine. Ik zou zeker aanraden deze eens te vervangen door een andere. Grote kans dat het euvel dan opgelost is.
Bij mij hield hij met mijn vorige bobine wel eens kort in bij hogere temp.
bedankt voor alle tips
ik ga morgen de bobine vervangen
henk
Geplaatst: za 8 aug, 2009 08:55
door henkpm
henkpm schreef:Punky schreef:Problemen met de ontbranding bij hogere temp. Ligt 9 van de 10x aan de staat van de bobine. Ik zou zeker aanraden deze eens te vervangen door een andere. Grote kans dat het euvel dan opgelost is.
Bij mij hield hij met mijn vorige bobine wel eens kort in bij hogere temp.
bedankt voor alle tips
ik ga morgen de bobine vervangen
henk
Ik heb de bobine inmiddels vervangen door een ander (2e hands) exemplaar.
Het probleem blijft echter precies hetzelfde.
Zou een nieuwe bobine eea oplossen ?
Of is een 123-ignition DE oplossing ?
Henk
Geplaatst: za 8 aug, 2009 09:11
door Bertje Beige
Auto's met contactpunten horen ook gewoon te starten met warme motor, iets langer doorstarten is normaal.
Doe eerst eens aan groot onderhoud, kleppen stellen, bougie's, puntje's e.d.
en controleer gelijk de vlotterhoogte.
Geplaatst: za 8 aug, 2009 22:14
door André Post
Ik had precies het zelfde en is toen toch opgelost met een nieuwe bobine.
Ik had ook eerst een andere oude bobine geprobeerd die uiteindelijk het zelfde probleem gaf.
Ook bij een kennis was de derde bobine pas goed.
Geplaatst: za 8 aug, 2009 23:56
door Cilinderkop
als je contactpuntjes te wijd staan start en loopt de motor ook slecht als hij warm is, de afstand moet 0,4 zijn bij maximaal open
Geplaatst: zo 9 aug, 2009 13:50
door Eendeke
Bij mij was het een combi van contactpunjes en bobine!
Geplaatst: zo 9 aug, 2009 14:32
door Erikjan
henkpm schreef:henkpm schreef:Punky schreef:Problemen met de ontbranding bij hogere temp. Ligt 9 van de 10x aan de staat van de bobine. Ik zou zeker aanraden deze eens te vervangen door een andere. Grote kans dat het euvel dan opgelost is.
Bij mij hield hij met mijn vorige bobine wel eens kort in bij hogere temp.
bedankt voor alle tips
ik ga morgen de bobine vervangen
henk
Ik heb de bobine inmiddels vervangen door een ander (2e hands) exemplaar.
Het probleem blijft echter precies hetzelfde.
Zou een nieuwe bobine eea oplossen ?
Of is een 123-ignition DE oplossing ?
Henk
123 is niet de oplossing voor dit probleem. De mijn doet het ook wel eens als hij echt warm is. En die heeft wel 123 ontsteking.
Geplaatst: di 25 aug, 2009 11:40
door 2cv1988
ik heb het probleem ook gehad, ik bleef doorstarten zonder gas of choke en na een minuut of 3 ging de startmotor langzaamaan sneller, dan zéker geen gas geven! laat hem zachtjes komen, eens dat de startmotor begint te zoemen van een tehoog toerental, dan laat je los en geef je een beetje gas (en eventueel wat choke) .
als dit nog helemaal niet helpt, leg dan een natte doek over je bobijn en laat ze afkoelen, als je ze dan start is ze ven de erste tik weg, dan loopt ze weer als een klokje
grtz