Motor "ploft" als ie goed warm is
Motor "ploft" als ie goed warm is
De motor van mijn 2cv6 start bij een koude start uitstekend.
Maar als hij goed warm is begint hij af en toe te ploffen en slaat ie bijna af.
Als 't ie dan afgeslagen is is opnieuw starten een crime.
Na goed afgekoeld te zijn gaat alles weer goed.
Iemand een suggestie ?
Henk
Maar als hij goed warm is begint hij af en toe te ploffen en slaat ie bijna af.
Als 't ie dan afgeslagen is is opnieuw starten een crime.
Na goed afgekoeld te zijn gaat alles weer goed.
Iemand een suggestie ?
Henk
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 183
- Lid geworden op: do 10 feb, 2005 08:57
- Locatie: Kasterlee
- Contacteer:
henkpm
Lijkt mij op een versleten bobine probeer een keer de draadjes te wisselen
Lijkt mij op een versleten bobine probeer een keer de draadjes te wisselen
Kijk ook eens op mijn site
www.michelenmichel.be
www.michelenmichel.be
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 171
- Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Problemen met de ontbranding bij hogere temp. Ligt 9 van de 10x aan de staat van de bobine. Ik zou zeker aanraden deze eens te vervangen door een andere. Grote kans dat het euvel dan opgelost is.
Bij mij hield hij met mijn vorige bobine wel eens kort in bij hogere temp.
Bij mij hield hij met mijn vorige bobine wel eens kort in bij hogere temp.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Punky schreef:Problemen met de ontbranding bij hogere temp. Ligt 9 van de 10x aan de staat van de bobine. Ik zou zeker aanraden deze eens te vervangen door een andere. Grote kans dat het euvel dan opgelost is.
Bij mij hield hij met mijn vorige bobine wel eens kort in bij hogere temp.
bedankt voor alle tips
ik ga morgen de bobine vervangen
henk
Ik heb de bobine inmiddels vervangen door een ander (2e hands) exemplaar.henkpm schreef:Punky schreef:Problemen met de ontbranding bij hogere temp. Ligt 9 van de 10x aan de staat van de bobine. Ik zou zeker aanraden deze eens te vervangen door een andere. Grote kans dat het euvel dan opgelost is.
Bij mij hield hij met mijn vorige bobine wel eens kort in bij hogere temp.
bedankt voor alle tips
ik ga morgen de bobine vervangen
henk
Het probleem blijft echter precies hetzelfde.
Zou een nieuwe bobine eea oplossen ?
Of is een 123-ignition DE oplossing ?
Henk
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2171
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Ik had precies het zelfde en is toen toch opgelost met een nieuwe bobine.
Ik had ook eerst een andere oude bobine geprobeerd die uiteindelijk het zelfde probleem gaf.
Ook bij een kennis was de derde bobine pas goed.
Ik had ook eerst een andere oude bobine geprobeerd die uiteindelijk het zelfde probleem gaf.
Ook bij een kennis was de derde bobine pas goed.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Gebruiker
- Berichten: 61
- Lid geworden op: vr 12 sep, 2008 01:35
- Locatie: Oudelande
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2067
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
123 is niet de oplossing voor dit probleem. De mijn doet het ook wel eens als hij echt warm is. En die heeft wel 123 ontsteking.henkpm schreef:Ik heb de bobine inmiddels vervangen door een ander (2e hands) exemplaar.henkpm schreef:Punky schreef:Problemen met de ontbranding bij hogere temp. Ligt 9 van de 10x aan de staat van de bobine. Ik zou zeker aanraden deze eens te vervangen door een andere. Grote kans dat het euvel dan opgelost is.
Bij mij hield hij met mijn vorige bobine wel eens kort in bij hogere temp.
bedankt voor alle tips
ik ga morgen de bobine vervangen
henk
Het probleem blijft echter precies hetzelfde.
Zou een nieuwe bobine eea oplossen ?
Of is een 123-ignition DE oplossing ?
Henk
ik heb het probleem ook gehad, ik bleef doorstarten zonder gas of choke en na een minuut of 3 ging de startmotor langzaamaan sneller, dan zéker geen gas geven! laat hem zachtjes komen, eens dat de startmotor begint te zoemen van een tehoog toerental, dan laat je los en geef je een beetje gas (en eventueel wat choke) .
als dit nog helemaal niet helpt, leg dan een natte doek over je bobijn en laat ze afkoelen, als je ze dan start is ze ven de erste tik weg, dan loopt ze weer als een klokje
grtz
als dit nog helemaal niet helpt, leg dan een natte doek over je bobijn en laat ze afkoelen, als je ze dan start is ze ven de erste tik weg, dan loopt ze weer als een klokje
grtz