Motor "ploft" als ie goed warm is

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
henkpm
Beginner
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 11 jul, 2007 14:17
Locatie: Oldebroek

Motor "ploft" als ie goed warm is

Bericht door henkpm » zo 5 jul, 2009 12:43

De motor van mijn 2cv6 start bij een koude start uitstekend.
Maar als hij goed warm is begint hij af en toe te ploffen en slaat ie bijna af.
Als 't ie dan afgeslagen is is opnieuw starten een crime.
Na goed afgekoeld te zijn gaat alles weer goed.

Iemand een suggestie ?

Henk

2cv Michel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 183
Lid geworden op: do 10 feb, 2005 08:57
Locatie: Kasterlee
Contacteer:

Bericht door 2cv Michel » zo 5 jul, 2009 12:48

henkpm

Lijkt mij op een versleten bobine probeer een keer de draadjes te wisselen
Kijk ook eens op mijn site
www.michelenmichel.be

Casonline
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 277
Lid geworden op: za 3 jul, 2004 20:01
Locatie: Schiedam

Bericht door Casonline » zo 5 jul, 2009 13:59

2cv Michel schreef: Lijkt mij op een versleten bobine probeer een keer de draadjes te wisselen
Dat is natuurlijk wel een nood oplossing, als je stil komt te staan langs de weg of zo. Uiteindelijk zal het toch moeten vervangen

Martijn, Arnhem
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 171
Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01

Bericht door Martijn, Arnhem » zo 5 jul, 2009 15:04

Als een bobine niet goed meer is gaat de motor toch niet ploffen ? Weet zelf ook niet zeker maar heeft het niet meer te maken met de afstelling van kleppen ?

Martijn Arnhem
Gezocht ; Dyane en Visa 1.7 D

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 5 jul, 2009 16:27

Dit lijkt wel erg veel op een bobine die te warm wordt. Probeer er eens een andere op te zetten. Misschien gaat het dan wel goed.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 5 jul, 2009 16:50

opzich doen veel eenden dit bij warme start kan ik een tip geven. volgas en doorstarten tot ie aanslaat mooi op toeren laten komen en dan loopt ie goed!

als je puntjes hebt zou ik eerst die even goed afstellen en je bobine gewoon lekker vervangen! dan weet je dat dat goed zit!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 5 jul, 2009 17:20

Problemen met de ontbranding bij hogere temp. Ligt 9 van de 10x aan de staat van de bobine. Ik zou zeker aanraden deze eens te vervangen door een andere. Grote kans dat het euvel dan opgelost is.
Bij mij hield hij met mijn vorige bobine wel eens kort in bij hogere temp.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

henkpm
Beginner
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 11 jul, 2007 14:17
Locatie: Oldebroek

Bericht door henkpm » zo 5 jul, 2009 19:37

Punky schreef:Problemen met de ontbranding bij hogere temp. Ligt 9 van de 10x aan de staat van de bobine. Ik zou zeker aanraden deze eens te vervangen door een andere. Grote kans dat het euvel dan opgelost is.
Bij mij hield hij met mijn vorige bobine wel eens kort in bij hogere temp.

bedankt voor alle tips
ik ga morgen de bobine vervangen

henk

henkpm
Beginner
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 11 jul, 2007 14:17
Locatie: Oldebroek

Bericht door henkpm » za 8 aug, 2009 08:55

henkpm schreef:
Punky schreef:Problemen met de ontbranding bij hogere temp. Ligt 9 van de 10x aan de staat van de bobine. Ik zou zeker aanraden deze eens te vervangen door een andere. Grote kans dat het euvel dan opgelost is.
Bij mij hield hij met mijn vorige bobine wel eens kort in bij hogere temp.

bedankt voor alle tips
ik ga morgen de bobine vervangen

henk
Ik heb de bobine inmiddels vervangen door een ander (2e hands) exemplaar.
Het probleem blijft echter precies hetzelfde.
Zou een nieuwe bobine eea oplossen ?

Of is een 123-ignition DE oplossing ?

Henk

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » za 8 aug, 2009 09:11

Auto's met contactpunten horen ook gewoon te starten met warme motor, iets langer doorstarten is normaal.

Doe eerst eens aan groot onderhoud, kleppen stellen, bougie's, puntje's e.d.
en controleer gelijk de vlotterhoogte.
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2164
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » za 8 aug, 2009 22:14

Ik had precies het zelfde en is toen toch opgelost met een nieuwe bobine.
Ik had ook eerst een andere oude bobine geprobeerd die uiteindelijk het zelfde probleem gaf.
Ook bij een kennis was de derde bobine pas goed.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Cilinderkop
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 12 sep, 2008 01:35
Locatie: Oudelande

Bericht door Cilinderkop » za 8 aug, 2009 23:56

als je contactpuntjes te wijd staan start en loopt de motor ook slecht als hij warm is, de afstand moet 0,4 zijn bij maximaal open
Houd het hoofd luchtgekoeld

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

Bericht door Eendeke » zo 9 aug, 2009 13:50

Bij mij was het een combi van contactpunjes en bobine!

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2063
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » zo 9 aug, 2009 14:32

henkpm schreef:
henkpm schreef:
Punky schreef:Problemen met de ontbranding bij hogere temp. Ligt 9 van de 10x aan de staat van de bobine. Ik zou zeker aanraden deze eens te vervangen door een andere. Grote kans dat het euvel dan opgelost is.
Bij mij hield hij met mijn vorige bobine wel eens kort in bij hogere temp.

bedankt voor alle tips
ik ga morgen de bobine vervangen

henk
Ik heb de bobine inmiddels vervangen door een ander (2e hands) exemplaar.
Het probleem blijft echter precies hetzelfde.
Zou een nieuwe bobine eea oplossen ?

Of is een 123-ignition DE oplossing ?

Henk
123 is niet de oplossing voor dit probleem. De mijn doet het ook wel eens als hij echt warm is. En die heeft wel 123 ontsteking.

2cv1988
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 31 dec, 2008 13:51

Bericht door 2cv1988 » di 25 aug, 2009 11:40

ik heb het probleem ook gehad, ik bleef doorstarten zonder gas of choke en na een minuut of 3 ging de startmotor langzaamaan sneller, dan zéker geen gas geven! laat hem zachtjes komen, eens dat de startmotor begint te zoemen van een tehoog toerental, dan laat je los en geef je een beetje gas (en eventueel wat choke) .
als dit nog helemaal niet helpt, leg dan een natte doek over je bobijn en laat ze afkoelen, als je ze dan start is ze ven de erste tik weg, dan loopt ze weer als een klokje
grtz

Plaats reactie